به گزارش بی باک به نقل از فارس، شهر ژنو ساعت 15 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) میزبان مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 است.
 
این شهر میزبان مذاکرات ژنو یک، دو و سه بین ایران و 1+5 نیز بود. در نشست ژنو 3 توافقنامه‌ ژنو با عنوان برنامه اقدام مشترک مورد تأیید وزرای خارجه ایران، آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلستان، آلمان و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروژا قرار گرفت.
  سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان دیروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 بعدازظهر پنجشنبه در ژنو از سر گرفته می‌شود.
  قرار است در این نشست در خصوص سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و تبادل‌نظر شود.
  عراقچی اعلام کرد که حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه ریاست هیئت ایرانی در این مذاکرات را برعهده دارد.
  وی همچنین گفت که این مذاکرات پنجشنبه و جمعه در این شهر برگزار می‌شود و در صورت لزوم روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه می‌یابد.
  در پی دیدار روز سه‌شنبه عراقچی با اشتون در بروکسل توافق شد که مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 به زودی از سر گرفته شود.
  مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 از 18 آذر ماه به مدت چهار روز و با هدف هماهنگی درباره اجرای توافقنامه ژنو در شهر وین برگزار شد و در پی اقدام آمریکا در افزایش تحریم‌ها علیه ایران، تیم مذاکره کننده ایرانی مذاکرات را متوقف و به تهران بازگشت./ بی باک




برچسب ها : سیاسی