آقای طباطبایی عزیز؛ کجا هستید که این یوسفی ها(معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) جرات این چنین مصاحبه هایی به خود می دهند؟! من نمیدانم شما در مجلس مشغول به چه کاری هستید که افرادی این چنین گستاخانه حق مسلم یک شهرستان محروم و زجر کشیده را زیر سوال می برند... بحث درمان از نیازهای اولیه یک ملت است. آن هم مردم سخت کوش، خون دل خورده و در عین حال بزرگ منشانه شهرستان خور و بیابانک. زیرا اگر بزرگ منش نبودند، نمی گذاشتند کسی نماینده شان باشد که نتواند از حقوق مسلمشان دفاع کند! البته من نمیدانم تا حالا خواهر، مادر، زن و نزدیکان عزیزانی چون معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شدت درد سنگ کلیه، بیماری قلب، زایمان، سکته های مختلف قلبی و مغزی، تصادف های ناخواسته و هزاران بیماری کوچک و بزرگ مجبور شده اند 420 کیلومتر اعزام بشوند و در میان راه به دیار باقی بشتابند؟!؟ اصلا فکر نکنم چنین بوده...چون آن موقع نمی گفت به دلیل فشار محلی و عدم تحویل گرفتن این بیمارستان و ضروری نبودن احداث بیمارستان.....ان ربک لبالمرصاد. منبع: خور نگین سبز کویر

متن مصاحبه قابل تامل معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

به گزارش ایرنا،? علیرضا یوسفی? روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بیشتر این بدهی ها به دلیل مشکلات اقتصادی کشور و تشدید تحریم ها و مربوط به امسال و سال گذشته است.وی با تاکید بر اینکه احداث و نگهداری بیمارستانها بسیار هزینه بر است تصریح کرد: با این وجود در چند سال گذشته در چند مورد بیمارستانهایی در استان به دلیل فشارهای محلی احداث شده و اکنون نیمه تمام مانده است.وی این بیمارستانها را در جندق، خور و بیابانک و کلیشاد اعلام و اظهار کرد: حتی اگر این بیمارستانها نیز به اتمام رسد ما آنها را تحویل نمی گیریم.وی با بیان اینکه امسال اعتباراتی برای این بیمارستانها در نظر گرفته شده بود افزود: اما به دلیل کسری بودجه حقوق کارکنان، این اعتبار برای پرداخت حقوق هزینه شد.وی با تاکید بر اینکه احداث بیشتر این بیمارستانها ، ضروری نبوده است بیان کرد: حدود 30 سال گذشته در شهرستان تیران فوندانسیون یک بیمارستان 150 تختخوابی را ریختند در حالیکه نیازی به چنین بیمارستان بزرگی در این شهر نبوده است.وی با اشاره به اینکه بیمارستان کلیشاد نیز بعد از 25 سال احداث، نیمه تمام است افزود: این در حالی است که بیمارستان اردستان فقط هفت تختخواب ظرفیت دارد و توزیع امکانات و خدمات پزشکی مناسب نبوده و اتلاف منابع صورت گرفته است.معاون منابع دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان اتمام ساخت این بیمارستانها گفت: این بیمارستانها تا پایان امسال نیز به بهره برداری نمی رسد.وی درباره سرانه درمانی اصفهانی ها گفت: سرانه مستقیم دولتی برای هر نفر در اصفهان یک میلیون و 500 هزار ریال است اما اگر همه مجموعه های مرتبط با مسائل درمانی و بهداشتی را در نظر بگیریم این سرانه غیر مستقیم حدود شش میلیون ریال خواهد بود.معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست گفت: نسبت شیوع بیماری های غیر واگیر دار در اصفهان نسبت به 50 سال گذشته رشد زیادی داشته است.?پیمان ادیبی? افزود: اما نسبت شیوع این بیماری ها در شهر اصفهان در مقایسه با سایر شهرهای صنعتی دنیا مشابه است.
وی از جمله دلایل افزایش بیماری های غیرواگیر را مسن تر شدن جامعه، آلودگی هوا، مباحث تغذیه و تحرک بدنی دانست و اظهار کرد: 80 درصد علل آن را باید خارج از دانشگاه علوم پزشکی جستجو کرد.ادیبی با تاکید بر اینکه آمار بیماری های غیرواگیر در اصفهان نسبت به دیگر شهرهای بزرگ کشور بیشتر نیست، گفت: اصفهان از بزرگترین مراکز تحقیقاتی در این زمینه در کشور و خاورمیانه است.


1392/2/27 - گروه : استان ها - حوزه : اصفهان -معاون عمرانی استانداری اصفهان: بیمارستان خوروبیابانک، بیمارستان چادگان و دهاقان، بیمارستان‌ امام رضا(ع) دولت آباد و مرکز پیوند کلیه بیمارستان خورشید اصفهان از پروژه‌های مهر ماندگار در حوزه بهداشت و درمان هستند که تا پایان دولت دهم افتتاح می‌شوند

91/06/31 :رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: اعتقاد داریم هر اندازه امکانات در منطقه بیشتر باشد، مهاجرت‌های منطقه کاهش و جمعیت ماندگار می‌شود.وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های جلوگیری از مهاجرت بهداشت و درمان است، ادامه داد: بیمارستان خور و مرکز درمانی جندق از پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی است که این بیمارستان تا پایان سال و مرکز درمانی جندق تا 22 بهمن به بهره‌برداری می‌رسد.

منبع: بچه کویر 

*****

 

مروری بر 5 مطلب اخیر پیشنهادی، انتقادی در این وب سایت:
نوبتی هم که باشه، نوبته 2030 مهرجانه!!!!!
شهر خور فاقد یک مکان تفریحی برای ساکنین شهر*عکس




برچسب ها : پیشنهادی، انتقادی