سی امین سالگرد بزرگداشت استاد حبیب یغمایی نویسنده و شاعر اثر معروف روباه وزاغ امروز در زادگاهش شهرستان خوروبیابانک برگزارشد.
در این آئین با حضور استادان و شاعران برجسته یاد و خاطره این شاعر برجسته گرامی داشته شد و دوستداران فرهنگ وادب اشعاری در مدح این شاعر ونویسنده برجسته کشور ارائه کردند.
استاد حبیب یغمائی سال 1277 هجری شمسی مصادف با سوم شعبان 1316 قمری در خور و بیابانک متولد شد و شعر روباره و زاغ از سروده های این شاعر خوری که از روانی و سادگی بسیاری برخوردار است در همان سال در کتب ابتدایی چاپ و زبانزد خاص وعام شد.
دربخش نظم ونثر ادبی تالیفاتی همچون سلام آباد نامه، شهر پیامبر، مقالات و یادنامه‌های از این شاعر نامدار به یادگار مانده و ویرایش گرشاسب‌نامه اسدی طوسی و گردآوری کتاب سعدی نامه ازجمله آثار این دکترای زبان وادبیات فارسی است.
سردبیری مجله فرهنگستان ، مجله آموزش و پرورش ،ریاست فرهنگ کرمان ، تاسیس مجله ادبی وگرانسنگ یغما و تاسیس کتابخانه‌ خور ازجمله خدمات ا رزنده این ادیب بزرگ است.
ادیب فرزانه، شاعر و نویسنده توانا استاد حبیب یغمایی اردیبهشت 1363 در 86 سالگی درتهران درگذشت و به وصیت خود در شهرستان خورو بیابانک آرام گرفت.

منبع: واحد مرکزی خبر




برچسب ها : فرهنگی برچسب ها : اجتماعی