ادعای آمریکا درباره مبارزه با داعش پوچ و جهت‌دار است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ،رهبرانقلاب اسلامی صبح دیروز پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.

رهبرانقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم.

ایشان با اظهار قدردانی و تشکر از محبت‌های فراوان قشرهای مختلف مردم، مراجع و علمای محترم، شخصیت‌ها، مدیران برجسته کشور، سیاسیون، هنرمندان و ورزشکاران افزودند: علاوه براظهار محبت مردم کشورمان، ملت‌های دیگر هم اظهار لطف فراوانی کردند که بار دیگر نشان‌دهنده‌‌ تأکید همیشگی بنده مبنی بر این که ملت ایران در میان ملت‌های دیگر دارای عمق راهبردی است.

رهبرانقلاب اسلامی تاکید کردند: هیچ نظام و کشوری را سراغ نداریم که خارج از مرزهای خود دارای چنین ریشه‌ها و پیوندهای عاطفی، اعتقادی و ایمانی با ملت‌های دیگر باشد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تشکر فراوان از کادر پزشکی و درمانی و پرستاران بیمارستان محل بستری خود، خاطرنشان کردند: انسان هنگامی که علم و دانش بالا و توانایی‌ها و تبحر پزشکان و کادر درمانی و پرستاران کشور را مشاهده می‌کند، به وجود چنین ثروت عظیم انسانی در بخش سلامت و بهداشت که یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های زندگی مردم و جامعه است، به خود می‌بالد و افتخار می‌کند.

ایشان در بخش دیگری از این مصاحبه، نکته‌ دیگری را مطرح کردند و گفتند: من در این چند روزی که در بیمارستان بستری بودم، یک تفریح داشتم که عبارت بود از شنیدن صحبت‌های مقام‌های آمریکایی در زمینه‌ مبارزه! با داعش که واقعاً مایه‌ تفریح بود.

رهبرانقلاب اسلامی، اظهارات مقام های آمریکایی در باره مبارزه با داعش را پوچ، توخالی و جهت‌دار خواندند و با اشاره به سخنان وزیر امور خارجه و سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که صراحتاً اعلام کردند از
ایران برای مبارزه با داعش دعوت نخواهند کرد، افزودند: این که آمریکا از ایران برای حضور در یک کار خلاف و غلط دسته‌جمعی مأیوس می‌شود، مایه‌ افتخار ما است و افتخاری بالاتر از این برای خود نمی‌دانیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سپس برای نشان دادن دروغگویی آمریکایی‌ها برای مبارزه با داعش، جزئیاتی را از پشت پرده‌ این ماجرا بیان کردند.

ایشان گفتند: در همان روزهای سخت حمله‌ داعش به عراق، سفیر آمریکا در عراق در درخواستی از سفیر ما در عراق می‌خواهد که ایران و آمریکا جلسه‌ای برای مذاکره و هماهنگی در باره داعش داشته باشند.

رهبرانقلاب اسلامی گفتند: سفیر ما درعراق، این موضوع را به داخل کشور منعکس کرد که برخی مسئولان هم با این جلسه مخالفتی نداشتند اما من مخالفت کردم و گفتم در این قضیه ما با آمریکایی‌ها همراهی نمی‌کنیم زیرا آن‌ها نیت و دست آلوده‌ای دارند و چگونه امکان دارد که در چنین شرایطی ما با آمریکایی‌ها همکاری کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخنان چند روز پیش وزیر امور خارجه آمریکا و اعلام این موضوع که ما از ایران برای ائتلاف بر ضد داعش دعوت نمی‌کنیم، خاطرنشان کردند: همین وزیر امور خارجه آمریکا، شخصاً به آقای دکترظریف درخواست داده بود که بیایید در قضیه داعش با ما همکاری کنید اما دکتر ظریف درخواست او را رد کرده بود.

ایشان افزودند: حتی معاون وزیر امور خارجه آمریکا هم که یک زن است و همه او را می‌شناسند در مذاکرات با آقای عراقچی بار دیگر این درخواست را تکرار کرد اما آقای عراقچی هم درخواست وی را رد کرد.

رهبرانقلاب اسلامی با اشاره به مخالفت صریح جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با آمریکا در باره مبارزه با داعش، گفتند: اکنون آن‌ها به دروغ می‌گویند که ما ایران را در ائتلاف شرکت نخواهیم داد در حالی که ایران از ابتدا مخالفت خود را با حضور در چنین ائتلافی اعلام کرده بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: آمریکایی‌ها قبلاً هم با سر و صدای فراوان و با حضور چندین کشور، یک ائتلاف بر ضد سوریه تشکیل دادند اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند و در مورد عراق هم وضع به همین‌گونه
خواهد بود.

ایشان با تأکید بر این که آمریکایی‌ها قصد اقدام جدی بر ضد داعش ندارند، افزودند: خود آمریکایی‌ها و حتی خود داعشی‌ها به خوبی می‌دانند حرکتی که در عراق کمر داعش را شکست اقدام آمریکا نبود، بلکه اقدام نیروهای مردمی و ارتش عراق بود که مبارزه با داعش را به خوبی فرا گرفته بودند و ضربات جدی به آن وارد کردند.

رهبرانقلاب اسلامی با تأکید براین‌که ضربات نیروهای مردمی و ارتش عراق به داعش ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کردند: واقعیت آن است که آمریکایی‌ها به دنبال بهانه‌ای هستند تا همان کاری را که در پاکستان انجام می‌دهند ، و با وجود دولت مستقر و ارتش قوی بدون اجازه وارد خاک این کشور می‌شوند و نقاط مختلف را بمباران می‌کنند، درعراق و سوریه هم انجام دهند.

ایشان تاکید کردند: آمریکایی‌ها بدانند که اگر چنین کاری را انجام دهند همان مشکلاتی که در 10 سال گذشته بر سر راهشان در عراق به وجود آمد، بار دیگر به وجود خواهد آمد.

رهبرانقلاب اسلامی در پایان مصاحبه خود گفتند: به هر حال در این چند روز صحبت‌های مقام‌های آمریکایی یک تفریح بر روی تخت بیمارستان بود.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادردرمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.

رهبرانقلاب اسلامی همچنین پیش از ترک بیمارستان، از آیت‌الله مهدوی‌کنی، رئیس مجلس خبرگان هم عیادت کردند.

قدردانی دفتررهبری ازملت ومسئولان داخلی و خارجی

دفتر مقام معظم رهبری در پایان دوران بستری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیمارستان و سلامتی و بهبود کامل ایشان با صدور اطلاعیه‌ای، مراتب تشکر و سپاس خود را از عموم ملت شریف و انقلابی ایران، علما، شخصیت‌ها و مسئولان داخلی و خارجی اعلام و تأکید کرد: این ابراز احساسات صادقانه و خالصانه جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن را به نمایش گذاشت.

متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در پی بستری شدن رهبرمعظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در بیمارستان برای انجام عمل جراحی، ملت مؤمن و شریف و انقلابی ایران اسلامی در گوشه و کنارکشور با دعا و نیایش‌های صادقانه و خالصانه و برگزاری مراسم توسل و پیام‌های فراوان و پرشور و آکنده از مهر و بزرگواری خود جلوه‌های پرشکوه و وصف‌ناپذیر دیگری از دلدادگی به انقـلاب اسلامی و رهبری معظم و معزز آن، به نمایش گذاشتند.

اکنون که به برکت ادعیه‌ی خالصانه ملت و صالحان و اخیار، معظم‌له با سلامتی کامل بیمارستان را ترک کرده‌اند جبهه سپاس به پیشگاه حضرت احدیت جلّ‌وعلا می‌سائیم و از عموم ملت مؤمن و قدرشناس ایران اسلامی به ویژه از مراجع عالیقدر، علما و فضلای گرانقدر، رؤسای محترم قوای سه‌گانه و رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر مقامات و مسئولان لشکری و کشوری، مجموعه‌های سیاسی و روحانی و تشکل‌های دانشجوئی و انقلابی، خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان، هنرمندان، ورزشکاران و سایراقشار که با حضور در بیمارستان و یا اعزام نماینده و یا با ارسال پیام‌های محبت‌آمیز اظهار لطف کردند و یا ابراز علاقه برای حضور در بیمارستان نمودند، همچنین از رهبران نهضت‌های مقاومت اسلامی خصوصاً دبیرکل محترم حزب‌الله لبنان و سران و مسئولان کشورها که با ارسال پیام از بهبودی و سلامتی رهبر انقلاب اسلامی اظهار خرسندی کردند، و سایرعلاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی در خارج از کشور صمیمانه تشکر و سپاسگزاری می‌کنیم.در پایان شایسته است از مجموعه درمانی شامل پزشکان و جراحان و پرستاران و سایر کارکنان بیمارستان که در این مدت با اقدامات خود توانستند این کار را به احسن وجه به انجام رسانده و از ملت شریف ایران رفع نگرانی کنند صمیمانه تشکر کرده و از خداوند متعال عزت و سربلندی و تداوم توفیقات ملت بزرگ ایران اسلامی را مسالت می‌کنیم.

دفتر مقام معظم رهبری

24 شهریور 1393

منبع: روزنامه تابناک




برچسب ها : رهبر برچسب ها : ترخیص برچسب ها : اخبار عمومی