مهر/ تیم فوتبال پرسپولیس در دومین دیدارش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از سد میزبانش بنیادکار عبور کرد تا ضمن شکست طلسم پیروز نشدن برابر این تیم ازبکستانی، به روند رو به رشد خود در این جام ادامه داد.

در ادامه دیدارهای هفته دوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، از ساعت 16:30 دقیقه امروز سه‌شنبه تیم‌های بنیادکار ازبکستان و پرسپولیس ایران برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری یک بر صفر تیم پرسپولیس به پایان رسید.

این دومین پیروزی متوالی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود که باعث شد سرخپوشان پایتخت با 6 امتیاز همچنان صدرنشین گروه A این مسابقات باقی بماند. حمید درخشان هم با این برد، جایگاهش را روی نیمکت تیم پرسپولیس تحکیم بخشید و به آینده امیدوارتر شد.

 

در این دیدار که با قضاوت جین دانگ کیم از کره‌جنوبی برگزار شد، محمد نوری در دقیقه 20 و از روی نقطه پنالتی گل برتری تیم پرسپولیس را به ثمر رساند. این خطای پنالتی روی مهدی طارمی رخ داد که روی حرکت ترکیبی با نوری و عالیشاه، توسط مدافع بنیادکار در محوطه جریمه این تیم متوقف شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد.

 

پرسپولیس در این دیدار با ترکیب سوشا مکانی، مایکل اومانیا، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، بابک حاتمی، احمد نورالهی، هادی نوروزی، فرناندو گابریل (86- مهرداد کفشگری)، محمد نوری، امید عالیشاه و مهدی طارمی (58- علی علیپور) به میدان رفت و توانست از همان ابتدای مسابقه، جلوی حملات تیم بنیادکار را بگیرد.

 

سرخپوشان که به خوبی روند بازی را در اختیار گرفته بودند، در دقیقه 19 با یک حرکت ترکیبی بین محمد نوری، امید عالیشاه و مهدی طارمی صاحب یک ضربه پنالتی شدند که محمد نوری هم این ضربه را بر خلاف جهت حرکت دروازه‌بان بنیادکار، به گل نخست سرخپوشان تبدیل کرد.

 

پس از گل پرسپولیس، بنیادکاری‌ها حملات بیشتری را روی دروازه سرخپوشان آغاز کردند که در دقیقه 33 شاهمرادوف خطرناک‌ترین فرصت بنیادکار ازبکستان را از دست داد. ارسال خطرناک از جناح راست، در محوطه 6 قدم به این بازیکن رسید که ضربه خطرناک او از کنار دروازه راهی اوت شد.

 

امید عالیشاه در دقیقه 42 توسط مدافعان بنیادکار در محوطه جریمه این تیم متوقف شد اما داور کره‌ای به راحتی از این صحنه عبور کرد. پس از این صحنه، دو تیم موقعیت‌ نه چندان خطرناکی را روی دروازه همدیگر انجام دادند اما نتیجه‌ای نداد تا این نیمه با برتری پرسپولیس به پایان برسد. البته پس از پایان نیمه نخست، محمد نوری به سمت داور کره‌ای رفت و به او اعتراض کرد که داور هم به این بازیکن کارت زرد نشان داد.

 

در نیمه دوم، بنیادکار چهره هجومی‌تری به خود گرفت و در دقیقه 52 با ضربه سر خطرناک شودی‌اف می‌توانست به گل برسد که مکانی بهترین موقعیت این تیم ازبکستانی در نیمه دوم را با واکنشی زیبا مهار کرد.

 

در ادامه بنیادکاری‌ها هرچند توپ و میدان را در اختیار داشتند اما دفاع خوب سرخپوشان مانع از اجرای برنامه‌های تاکتیکی این تیم و رسیدن‌شان به دروازه خودی شد تا در نهایت پرسپولیس، ضمن حفظ دروازه خود، 3 امتیاز شیرین را در ازبکستان بدست آورد.

 

در ادوار گذشته لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس 3 مرتبه برابر بنیادکار ازبکستان به میدان رفته بود که حاصل آن دیدارها یک تساوی در ازبکستان و دو شکست 3 بر یک و یک بر صفر مقابل این تیم ازبکستانی بود.

 

برنامه ادامه دیدارهای هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

 

سه‌شنبه - 12 اسفندماه

 

گروه A:

 

* لخویا قطر - النصر عربستان

 

گروه B:

 

* نفت ایران - العین امارات

 

* الشباب عربستان - پاختاکور ازبکستان

 

چهارشنبه - 13 اسفندماه

 

گروه C:

 

* لوکو موتیو ازبکستان - فولاد ایران

 

* السد قطر - الهلال عربستان

 

گروه D:

 

* تراکتورسازی ایران - الاهلی امارات

 

* الاهلی عربستان - نسف‌ قارشی ازبکستان

 

گروه G:

 

* اوراوارد دیاموندز ژاپن - بریزبین رور استرالیا

 

* بجینگ گوآن چین - سووون بلووینگز کره‌جنوبی

 

گروه H:

 

* وسترن سیدنی واندررز استرالیا - گوانگژو اورگرانده چین

 

* اف‌سی سئول کره‌جنوبی - کاشیما آنتلرز ژاپن

 

منبع: مهر




برچسب ها : ورزشی برچسب ها : پرسپولیس برچسب ها : بنیادکار برچسب ها : جام باشگاه های آسیا