دیروز با برگزاری شانزده بازی، هفته چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا پی گیری شد، بازی هایی که با جنجال در یکی از آنها و نیمه تمام ماندن همراه بود.

به گزارش "ورزش سه"، گروه های هشت گانه آسیا، یک هفته دیگر از رقابت های مقدماتی جام جهانی را سپری کردند و تیم های اصلی این قاره به جایگاه واقعی خود نزدیک تر شدند. 

گروه A – جنجال در مالزی، امتیازگیری در فلسطین

در این گروه ابتدا تیم های عربستان و مالزی در کوالالامپور به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که با توجه به گل های فراوانی که مالزیایی ها هفته پیش در امارات پذیرا شدند برای عربستانی بسیار ساده جلوه می کرد اما این تیم مالزی بود که با حمایت هواداران خود ابتدا دروازه عربستان را باز کرد، هرچند بعد از گذشت دقایقی آنها دو بار دروازه خود را باز شده دیدند و در حالی که تا دقیقه 88 این بازی را باخته بودند با جنجال و آتش بازی هواداران خود، داور مسابقه را مجبور به نیمه تمام اعلام کردن بازی کردند تا کمیته برگزای مسابقات در این باره نظر دهد که احتمالا با توجه به به هم زدن نظم بازی و ایجاد عدم امنیت برای داوران و بازیکنان، بازی به سود عربستانی ها تمام شود و محرومیت و یا جریمه ای نیز شامل حال مالزی شود. 
در بازی دیگر این گروه نیز امارات میهمان یکی از تیم های پدیده مسابقات یعنی فلسطین بود و در حالی که بازی پیش خود را برد پرگل 10 بر 0 پشت سر گذاشته بود در این بازی نتوانست به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا کند. 
به دلیل نیمه تمام ماندن بازی یکی از بازی های این گروه، در حال حاضر نمی توان نتیجه بازی تیم های عربستان و مالزی را وارد جدول بازی ها کرد و بنابراین فعلا اماراتی ها با کسب 7 امتیاز از سه بازی صدرنشین هستند و عربستانی با 6 امتیاز از دو بازی، فلسطینی ها با 4 امتیاز از سه بازی، تیمور شرقی با 1 امتیاز از سه بازی و مالزیایی ها نیز با 1 امتیاز از سه در رده های بعدی این گروه قرار دارند .

گروه B – صدرنشینی قهرمان جام ملت ها

در این گروه نیز ابتدا تیم بنگلادش و اردن به مصاف یکدیگر رفتند، دیداری که با پیروزی قاطع اردنی ها پایان پذیرفت، آنها دیروز توانستند در خانه حریف با نتیجه قاطع 4 بر 0 به پیروزی برسند تا اگر نتوانستند از استرالیایی ها جلو بزنند به عنوان یکی از بهترین تیم های دوم به دور بعدی بازی ها راه پیدا کنند، اردنی ها در حالی دو گل خود را در نیمه اول و دو گل خود را در نیمه دوم به ثمر رساندند که در گل اول بازی، از روی نقطه پنالتی توپ را به تور دروازه حریف چسباندند. 
اما در بازی دیگر این گروه، استرالیایی توانستند در خانه تیم تاجیکستان، به برتری 3 بر 0 برسند و دو گل از این سه گل را تیم کیهیل، بازیکن باتجربه و نامدارشان به ثمر برساند. آنها با این پیروزی هم توانستند به صدر جدول صعود کنند و هم شمار گل های زده خود را به عدد 11 برسانند. 
در حال حاضر استرالیایی هایی که در سه بازی گذشته توانستند 9 امتیاز کسب کنند صدرنشین گروه هستند و اردن با 7 امتیاز از سه بازی، قرقیزستان با 4 امتیاز از سه بازی، تاجیکستان با 1 امتیاز از سه بازی و بنگلادش با 1 امتیاز از چهار بازی در رده های بعدی قرار گرفتند. 

گروه C – بهترین خط حمله در اختیار میزبان جام جهانی

چینی ها در حالی اولین بازی این گروه را انجام دادند که در مالدیو حضور داشتند و توانستند 3 بر 0 از سد حریف خود بگذرند، آنها با یک گل در نیمه اول و دو گل در نیمه دوم توانستند این نتیجه خوب را به دست بیاورند و از هنگ کنگی ها در جدول رده بندی سبقت بگیرند. 
اما میزبان جام جهانی 2022 با سه گلی که در این بازی به ثمر رساند توانست عنوان بهترین حمله مسابقات را از آن خود کند. قطری ها امروز توانستند در هنگ کنگ با نتیجه نزدیک 3 بر 2 از حریف خود عبور کنند و با 19 گل زده عنوان بهترین خط آتش مسابقات را به دست بیاورد. نکته جالب در مورد این بازی این بود که دو گل هنگ کنگی ها در دقایق 87 و 89 به ثمر رسید و مشخص نبود اگر بازی کمی بیشتر ادامه می یافت چه بلایی به سر قطری ها خواهد آمد. 
در حال حاضر قطری با کسب حداکثر امتیازات در سه بازی فعلا صدرنشین است و چینی با 7 امتیاز از سه بازی، هنگ کنگی ها با 7 امتیاز از چهار بازی، مالدیو و بوتان نیز بدون امتیاز در جایگاه های بعدی این گروه قرار دارند. 

گروه D – استارت رو به بالای ایران

تیم های گوام و عمان اولین بازی این هفته را از این گروه برگزار کردند و نتوانستند نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل به دست بیاورند و می توان گفت با توجه به تساوی تیم ملی ایران در اولین بازی خود، در این مصاف تساوی بهترین نتیجه ای بود که می شد برای حریفان تیم ملی به دست بیاید و همینطور هم شد و به گونه ای دو امتیازی که ایرانی ها در اولین بازی خود از دست داده بوند در این بازی جبران شد.
تیم ملی کشورمان نیز با حضور در کشور هند، دومین پیروزی پیاپی خود را به دست آورد و با توجه به تساوی حریفانش در این گروه توانست به صدر جدول صعود کند، ملی پوشان ایران در این بازی با گل های سردار آزمون، مهدی طارمی و آندو توانست هندی ها را به سه گل در هم بکوبد و خود را به عنوان صدرنشین حال حاضر این گروه معرفی کند. 
در گروه چهارم این مسابقات فعلا تیم ملی ایران با 7 امتیازی که از سه بازی خود به دست آورد عنوان اولی را در اختیار دارد و عمانی ها با 7 امتیاز از سه بازی، گوامی ها با 7 امتیاز از چهار بازی، ترکمنستان با 1 امتیاز از سه بازی هندی ها نیز بدون کسب امتیازی از سه بازی خود تیم های دیگر این گروه هستند. 

گروه E – آتش بازهای هفته، در این گروه

سوریه ای ها روز گذشته با چهار گل خود در نیمه اول و دو گل در نیمه دوم توانستند تیم کامبوج را در خانه خود گلباران کنند تا یکی از دو تیمی باشند که در این هفته توانستند بهترین پیروزی را به دست بیاورند. 
ژاپنی ها نیز با تمام ستاره های نامدار خود در دیداری نامتعارف، در تهران به مصاف افغانستان رفتند! در این مصاف که افغان ها به عنوان میزبان شناخته می شدند، حریف قدرتمندتر توانست با نتیجه مشابه هم گروهی خود، یعنی 6 بر 0 به پیروزی برسد و خود را یک گام دیگر به صدر جدول نزدیک کند. 
در حال حاضر، سوریه با 9 امتیاز کسب کرده خود در سه بازی در رده اول این گروه ایستاده اند و ژاپن با 7 امتیاز از سه بازی، سنگاپور با 4 امتیاز از سه بازی، افغانستان با 3 امتیاز از سه بازی و کامبوج بدون امتیاز از چهار بازی خود، تیم های دیگری هستند که در جدول رده بندی این گروه جاخوش کرده اند. 

گروه F – تساوی در فینال زودرس گروه

اولین بازی این گروه را نیز چین تایپه و ویتنام برگزار کردند که در آن تیم میهمان یعنی ویتنام توانست به لطف گل دقیقه 2+90 خود به پیروزی 2 بر 1 برسد و اولین سه امتیاز خود را در این بازی ها به دست بیاورد. 
در دومین بازی نیز در حالی که عراقی ها دو صفر پیش بودند ناگهان در ده دقیقه پایانی، دو بار دروازه خود را بازشده دیدند و تنها یک امتیاز را از این بازی در کیسه خود ذخیره کردند، البته گل اولی که تایلندی ها توانستند در دقیقه 80 به ثمر برسانند از روی نقطه پنالتی برای این تیم به دست آمد.
تا این مرحله این مسابقات، تایلندی ها با کسب 7 امتیاز در صدر این گروه قرار دارند و عراق با کسب 4 امتیاز از دو بازی، ویتنام با 3 امتیاز از دو بازی، اندونزی بدون امتیاز و بازی برگزار کرده و چین تایپه نیز بدون امتیاز از سه بازی خود، رده های دیگر جدول این گروه را برای خود کردند.

گروه G – کره جنوبی و کویت، جنگ برای عنوان اولی

در بازی ابتدایی این گروه کویتی ها در لائوس به مصاف این تیم رفتند و توانستند با پیروزی 2 بر 0 خود را به عنوان یکی از شانس های اصلی صعود از این گروه مطرح کنند، گل دوم کویتی ها در این بازی از روی نقطه پنالتی برای این تیم به دست آمد. 
اما کره ای ها نیز توانستند در این بازی و در حالی که یکی از گل های خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساندند با نتیجه 3 بر 0 توانستند بر میزبان لبنانی خود غلبه کنند تا بازهم به عنوان صدرنشین به کار خود ادامه دهند. 
کره جنوبی و کویت که تاکنون در هر سه دیدار خود توانستند به پیروزی برسند تیم های اول و دوم این گروه را تشکیل می دهند و لنان با 3 امتیاز از سه بازی، میانمار و لائوس با 1 امتیاز از سه و چهار بازی در رده های دیگر این گروه ایستادند. 

گروه H – تیمی به کره شمالی نرسید

دو تیمی که بازی ابتدایی این گروه را برگزار می کردند توانستند نتیجه ای جالب را به دست بیاورند و طی آن ازبکستانی ها که میهمان فیلیپین بودند و در حالی که اولین گل خود را در دقیقه یک به ثمر رسانده بودند در نهایت توانستند با با نتیجه 5 بر 1 از سد این حریف بگذرند. 
بحرینی ها نیز توانستند روز پیروزی های پرگل میهمانان را تکمیل کنند و در آخرین بازی این هفته، در یمن به برتری 4 بر 0 دست پیدا کنند تا به اولین پیروزی خود در این بازی ها برسند. 
کره شمالی 9 امتیازی که این هفته را به استراحت گذراند فعلا در صدر جدول است و ازبکستان با 6 امتیاز از سه بازی، فیلیپین با 6 امتیاز از سه بازی، بحرین با 3 امتیاز از سه بازی و یمنی های بدون امتیاز با انجام بازی چهار بازی تیم های دیگری هستند که در جدول رده بندی این گروه حاضر هستند.

منبع: ورزش سه




برچسب ها : ورزشی برچسب ها : فوتبال برچسب ها : مقدماتی جام جهانی برچسب ها : قاره آسیا