پرسپولیس موفق شد خان اول جام حذفی را با عبور از پیکان بگذراند و به جمع شانزده تیم برتر این جام راه یابد.

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان برانکو ایوانکوویچ بعد از تعطیلات لیگ به واسطه بازی های تیم ملی خود را مهیای دیدار برابر پیکان کرده اند. خودروسازان نیز که با صدرنشینی در لیگ دسته اول شرایط خوبی را این روزها تجربه می کنند نمی خواهند حذف شده زودهنگام این رقابت ها لقب گیرند.

 استادیوم آزادی تماشاگر: 6800 نفر
داور: پیام حیدری
اخطار: 36 سوشا مکانی - 45 فرشاد احمدزاده - 87 مهدی طارمی (پرسپولیس)
اخراج: محمدصادق بارانی(84) پیکان

پرسپولیس: سوشا مکانی، بابک حاتمی، رامین رضاییان، مایکل اومانیا، محسن بنگر(c)، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا، هادی نوروزی (دقیقه 64، محسن مسلمان) ، امید عالیشاه(87، مهرداد کفشگری)، فرشاد احمدزاده ( 73، علی علیپور) و مهدی طارمی
سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

پیکان: حجت صدقی، آرمان قاسمی، سیاوش یزدانی، مهدی رستمی، سیامک نعمتی، امیرحسین امیری (75،میلاد سلیمان فلاح)، صادق بارانی، محمد مهدی نظری، عباس محمد رضایی، ایلیچف، عرفان پورافراز (دقیقه 73، مرتضی آقاخان)
سرمربی: علیرضا مرزبان

شرح بازی:
پرسپولیس در نیمه دوم نیز با توجه به جوانی و کم تجربگی حریف نبض بازی را در اختیار گرفت اما پاس های اشتباه و البته تک روی های بازیکنان این تیم آنها را از هدف شان دور کرد.
در این نیمه هم بازیکنان هجومی پرسپولیس متشکل از طارمی، عالیشاه و احمدزاده بارها فرصت خوبی برای گلزنی به دست آوردند که این فرصت ها سودی برای آنها نداشت و با بی دقتی از دست رفت. در نهایت این احمد نوراللهی بود که با حرکت پا به توپ خود موفق شد یک ضربه پنالتی به سود تیمش بگیرد و با گل دیدنی طارمی قفل دروازه پیکان را باز کند.
بعد از این گل نیز پرسپولیسی نها چند فرصت نصفه و نیمه به دست آوردند و پیکانی ها همچنان چشم به ضد حملات دوخته بودند و چند بار صاحب فرصت شدند و البته موفق به باز کردن دروازه این تیم نشدند.
10 نفره شدن پیکان نیز کار را برای شاگردان علیرضا مرزبان سخت تر کرد و در نهایت این پرسپولیس بود که با اتکا به همان تک گل موفق به صعود از این مرحله شد.
شرح گل:
پرسپولیس یک پیکان 0 (دقیقه 68، مهدی طارمی): مهدی طارمی به عنوان پنالتی زن پرسپولیس در این دیدار پشت ضربه قرار گرفت و در ادامه با ضربه ای دیدنی، زیر طاق پیکانی ها را نشانه گرفت و گل برتری تیمش را به ثمر رساند.
دقایق حساس:
دقیقه 3: روی ارسال ضربه ایستگاهی و در یک فعل و انفعال درون محوطه جریمه توپ به فرشاد احمدزاده رسید که ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 8: شوت صادق بارانی که در این دیدار به عنوان کاپیتان برای پیکانی ها به میدان رفته با اختلاف به بیرون رفت.
دقیقه 12: خطای رامین رضاییان روی مهدی نظری یک ضربه ایستگاهی نصیب پیکانی ها کرد که در ادامه این ضربه را بارانی زد و در دست های مکانی جای گرفت.
دقیقه 18: خروج اشتباه سوشا مکانی و دفع توپ توسط او پشت محوطه جریمه نزدیک بود این تیم را با دردسر مواجه کند که ضربه بارانی و در ادامه درون محوطه جریمه شوت امیری راهی به دروازه سرخپوشان نیافت.
دقیقه 28: ضربه سر دیدنی رامین رضاییان در حالی که پشت سر دروازه بان پیکان فرود آمده بود در دهانه دروازه به کرنر فرستاده شد تا حجت صدقی ناجی دروازه تیمش شود.
دقیقه 29: فرار کمال کامیابی نیا از سمت چپ و پاس او درون محوطه جریمه با ضربه فنی مهدی طارمی همراه بود که توپ با اختلاف به بیرون رفت و این فرصت نیز تبدیل به گل نشد.
دقیقه 30: کامیابی نیا که بعد از دعوت به تیم ملی از روحیه خوبی برای این بازی برخوردار است با دریبل دو بازیکن حریف موقعیت خوبی برای خود درون محوطه جریمه مهیا کرد که در ادامه ضربه کم اثرش در دستان صدقی جا گرفت.
دقیقه 42: خطای مدافع پیکان روی مهدی طارمی فرصت خوبی پشت محوطه جریمه نصیب پرسپولیسی ها کرد که این ضربه را هادی نوروزی به دیوار دفاعی حریف کوبید و فرصت از دست رفت.

دقیقه 46: شوت راه دور عباس محمد رضایی با اختلاف کمی از دروازه پرسپولیس به بیرون رفت تا اولین فرصت این نیمه نصیب پیکانی ها شود.
دقیقه 60: ضربه ایستگاهی هادی نوروزی از پشت محوطه جریمه با اختلافی کمی به کنار دروازه پیکانی ها رفت.
دقیقه 63: روی یک ضدحمله محمدرضایی درون محوطه جریمه صاحب توپ شد و بعد از دریبل اومانیا و رد کردن توپ از مکانی آن را پشت شش قدم برای مهاجم تیمش مهیا کرد که تکل بلند نوراللهی این فرصت را از پیکان گرفت.
دقیقه 64: ارسال رامین رضاییان از جناح راست در دهانه دروازه توسط حجت صدقی به کرنر فرستاده شد تا تلاش محسن بنگر برای ضربه سر بی نتیجه بماند.
دقیقه 66: جرکت ترکیبی طارمی و نوراللهی، هافبک دفاعی پرسپولیس را درون محوطه جریمه صاحب توپ کرد که پاس این بازیکن در میانه راه به دست مدافع پیکان برخورد کرد تا داور این دیدار ضربه پنالتی به سود سرخپوشان را اعلام کند.
دقیقه 83: رامین رضاییان از جناح راست و در یک ضد حمله صاحب توپ شد و ارسال خوب او برای طارمی را این بازیکن موفق نشد وارد دروازه کند و ضربه آرامش در اختیار صدقی قرار گرفت.
اتفاق ویژه:
کاپیتان جوان پیکانی ها که با توجه به سقوط این تیم به لیگ آزادگان و کوچ ستاره ها بازوبند را به بازو بسته روز بدی را در این دیدار پشت سر گذاشت و نتوانست در قامت یک رهبر برای تیمش در این دیدار عمل کند. اوج بی تجربگی بارانی جایی بود که او در اوج نیاز تیمش با عملی غیر حرفه ای تیمش را 10 نفره کرد.
بازیکن برتر:
مهدی طارمی؛ مهاجم جوان پرسپولیس اینبار هم با گلزنی خود تیمش را در رقابتی دیگر یاری کرد تا سرخپوشان گام اول را با یک نتیجه خفیف به سلامت بگذرانند.
طارمی اگر کمی دقت می کرد می توانست گل های بیشتری نیز در این دیدار به ثمر برساند. طارمی که در این فصل و در هفت بازی اخیر 8 گل به ثمر رسانده به موتور گلزنی قابل اعتماد تبدیل شده است که برانکو می تواند در هفته های آینده نیز به او تکیه کند.

منبع: ورزش سه




برچسب ها : ورزشی برچسب ها : جام حذفی برچسب ها : پرسپولیس برچسب ها : فوتبال برچسب ها : پیکان