عملیات اجرایی تاسیس اقامتگاه بوم گردی حوض حاجی مهرجان به مراحل پایانی نزدیک میشود+تصاویر

گردشگری روستایی و اقتصاد گردشگری در حال تبدیل شدن به یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی می­باشد. افزون بر این بسیاری از برنامه­ ریزان و سیاست­گذاران توسعه نیز از صنعت گردشگری به عنوان رکن اصلی توسعه پایدار یاد می­کنند و در همین ارتباط گردشگری روستایی نیز با برنامه­ ریزی اصولی و شناسایی مزیت­ها و محدودیت­ها می­تواند، نقش مؤثری در توسعه روستایی و در نتیجه توسعه ملی و تنوع بخشی به اقتصاد ملی داشته باشد.

در سالهای اخیر بینش و نگرش مسولان و مردم عزیز شهرستان خوروبیابانک نسبت به این مقوله بسیار مثبت و رو به رشد بوده است به نحوی که از آمار های ارائه شده از سوی مسولین استان  اصفهان استنباط می گردد، شهرستان خوروبیابانک در سال گذشته، جایگاه سومین شهرستان در زمینه جذب گردشگر و توریست را در استان اصفهان به خود اختصاص داده است. در سالهای اخیر در مرکز دهستان نخلستان، روستای مهرجان که عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری در شهرستان معرفی گردیده است، خیزش وحرکت بسیار خوبی در این زمینه آغاز شده است.

 احداث چند اقامتگاه بوم گردی، معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری مهرجان و همچنین برنامه ریزی بسیار، برای  رساندن مهرجان به جایگاه واقعی خود در زمینه گردشگری از جمله اقدامات صورت گرفته در سالهای اخیر بوده است.

در میان انبوه فعالیتهای همشهریان، عملکرد بعضی از افراد خاص، شاخص و شایسته تقدیر بوده است. و اما موضوعی را که همه مهرجانیها به آن اذعان دارند، خانواده مرحوم عباس یاوری خصوصاً برادر بزرگوار جناب اقای محمد یاوری گوی سبقت را در خدمت به مهرجان در این زمینه از دیگران ربوده و هر روز شاهد صرف فعل خواستن و توانستن از سوی این عزیزان هستیم.

پس از تاسیس سفره خانه ستنی حوض حاجی مهرجان با معماری چشم نواز که امروز یکی از مهمترین اثار دیدنی مهرجان به شمار می آید، شاهد مراحل پایانی احداث اقامتگاه بوم گردی حوض حاجی مهرجان از سوی اقایان یاوری هستیم. یقیناً آغاز بهره برداری از این اقامتگاه بوم گردی ظرفیت جذب گردشگر داخلی و خارجی را در مهرجان بالا برده و این روند می تواند زمینه ساز حضور جدی تر همشهریان برای سرمایه گذاری در این بخش باشد. عملیات اجرایی طرح اقامتگاه بوم گردی حوض حاجی در قالب چند فاز و چند پروژه تعریف گردیده است که انشاالله در  آینده شاهد بهره برداری کامل همه بخش ها و پروژه های این طرح هستیم

اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل(ع) مهرجان بر خود فرض می دانند، از خدمات و اقدامات شایسته و ارزشمند خانواده محترم یاوری که در جهت اعتلای نام مهرجان گام بر می دارند کمال تقدیر و تشکر را بنمایند و از دیگر همشهریان که استطاعت مالی و فکری در حوزه فعالیت گردشگری در مهرجان را دارند درخواست نمایند تا به صورت عاجل در این حوزه ورود نمایند تا هر روز شاهد پیشرفت بیشتر مهرجان در این زمینه باشیم.

منبع: کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل (ع) مهرجان

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




برچسب ها : مهرجان برچسب ها : گردشگری برچسب ها : گزارش تصویری برچسب ها : سفره خانه سنتی حوض حاجی برچسب ها : اقامتگاه بوم گردی حوض حاجی برچسب ها : عباس یاوری برچسب ها : محمد یاوری برچسب ها : توریستی