ابتدای امر لازم می دانیم این نکته را گوش زد کنیم که قصد توهین و یا جسارت به شخص یا ارگان خاص هدفمان نیست، فقط از روی دلسوزی برای همشهریان عزیزمان دست به چنین نگارشی بردیم به امید آن که فردایی بهتر از دیروزمان داشته باشیم.

طی دو هفته ی گذشته چند باری از ساعت 10 شب به بعد تا تقریبا 12 و نیم، یک بامداد پس از مهمانی یا هر بهانه ای دیگر، به بام خور (سر تل) می آمدیم و گوشه ای را انتخاب می کردیم و ساعاتی را در هوای پاک و خنک کویری شهرمان می گذراندیم. در این میان گاهی افرادی با سواری یا موتور شخصیشان به روی تل می آمدند؛ در صورتی که آنها هم جایی مناسب و خلوت پیدا می کردند، همانند ما ساعاتی را در کنار خانواده، زیر آسمان و فضای دل انگیز شب کویر سپری می کردند و در غیر اینصورت، راه برگشت را انتخاب می کردند.

بام خور، اسمی که شاید افرادی نیز مثل ما به سر تل داده باشند، شاید از این نظر برای همشهریان عزیز، جالب و قابل توجه باشد که چشم انداز زیبایی را در شب، از بالای بلندی به شهر خور می دهد، اما پس از گذشت چند سال تغییر چندانی را مشاهده نکردیم. شاید ما اشتباه فکر می کنیم که قرار است بام خور یک مکان تفریحی برای شهرمان باشد. شاید قرار بر چیز دیگری باشد. اما اگر هم چنین باشد، پس همشهریان عزیزمان، کجا را برای ساعتی استراحت و تفریح بیرون از خانه انتخاب کنند؟ آیا گردش و تفریحشان فقط با سوار شدن بر ماشین ها و موتورها و تاب خوردن در خیابان اصلی ارضا می شود؟

چندین عکس را در ادامه مطلب برایتان به نمایش می گذاریم، مربوط به یکی از شب های بام خور که حضور مردم را برای دل کندن، حتی به قدری کوچک از چهار دیواری خانه هایشان نشان می دهد.

امید که مسئولین و ارگان های مربوطه، کمی برای مردم شهرشان تلاش بیشتری کنند.

با تشکر، مدیریت کویر، نگین اصفهان




برچسب ها : پیشنهادی، انتقادی