ساخت بیش از 100 بازی رایانه ای در ایران مراحل مختلف تولید را پشت سر می گذارد. در حال حاضر، به همت جوانان ایران زمین،‌ کشورمان در عرصه ساخت و توزیع بازی های رایانه ای در منطقه مقام نخست و در قاره کهن مقام پنجم را داراست.

بیش از 100 بازی رایانه ای ایرانی، در مراحل مختلف تولید و ساخت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر؛ مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: بیش از100 بازی رایانه ای با حمایت این بنیاد در مراحل مختلف تولید قرار دارد.

مینایی، در نشست رسانه ای معرفی بازی رایانه ای "شتاب در شهر" افزود: حمایت از تولید بازی های فاخر رایانه ای که منطبق با ارزش ها، آداب و رسوم و سنت های ایران اسلامی باشد، در صدر برنامه های این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: هم اکنون، 34 بازی رایانه ای تولید و توزیع، ‌16 بازی آماده توزیع‌، 30 بازی در مرحله تولید و 25 بازی نیز با پایان مرحله پیش تولید، با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای آماده ساخت است.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای گفت: هم اکنون با تلاش جوانان،‌ جمهوری اسلامی ایران در عرصه ساخت و توزیع بازی های رایانه ای در منطقه مقام نخست و در آسیا پس از چین، کره جنوبی، ژاپن و هند ‌مقام پنجم را به خود اختصاص داده است.

مینایی با بیان اینکه در حال بسترسازی برای رشد همه جانبه تولید و توزیع بازی های رایانه ای هستیم؛ گفت: از بهمن امسال، انستیتو بازی های رایانه ای بنیاد، در مقطع کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای رشته های فنی و هنری بازی سازی دانشجو جذب خواهد کرد.

وی افزود: در بخش بازی سبک فرهنگ ایران اسلامی و مبارزه با صهیونیسم جهانی، فراخوان جذب ایده و اثر داده ایم و آماده همکاری با سازندگان آثار هستیم.

منبع: شبکه خبر

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر سرگرمی در این وبلاگ:
خطای دید باور نکردنی!
عکس/ عجب شباهتی!
دختری که از پله های برج میلاد با دست بالا رفت
پهپاد جدید آمریکایی در قفس ایران
10 جاده زیبای ایران را تجربه کنید