خبرگزاری فارس: تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشورتذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.
 
گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور امروز سه‌شنبه از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد که به شرح زیر است:
 
طباطبایی نماینده نائین به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در تأمین کادر پزشکی متخصص در شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک تذکر داد.
 
ایرانپور نماینده مبارکه به وزیر کشور پیرامون اجرای طرح تعطیلی دستگاه‌های اجرایی شهرستان صنعتی مبارکه در روزهای پنج‌شنبه، به وزیر نیرو در خصوص تسریع در احداث پست برق در شهرک صنعتی مبارکه، به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص تسریع در انتقال حوزه مالیاتی نیروگاه برق چهل ستون به شهرستان مبارکه تذکر داد.

ایرانپور و صرامی نمایندگان مبارکه و خمینی‌شهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص جلوگیری از انتخاب افراد فاقد صلاحیت به عنوان رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تذکر دادند.

ندیمی نماینده لاهیجان به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پیرامون تسریع در بازسازی کارخانجات چای و شالیکوبی، به وزرای جهاد کشاورزی و امور اقتصادی و دارایی در خصوص تسریع در پرداخت کمک‌های مالی به منظور تأمین سرمایه در گردش برنجکاران و چایکاران، به وزیر کشور پیرامون تسریع در پرداخت خسارت وارده ناشی از سیل در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان، به وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت پیرامون اتخاذ تدابیر لازم به منظور حل مشکل ناشی از قیمت خرید تضمینی محصول درجه یک برگ سبز چای، به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عدم به کارگیری مدیران ناکارآمد در بخش کشاورزی تذکر داد و خواستار توضیح وزیر کشور پیرامون علت عدم عزل مسئولان ناکارآمد شد.

یحیی‌زاده نماینده تفت به رئیس جمهور پیرامون جلوگیری از ارائه سخنان غیرکارشناسی برخی از مسئولان در خصوص افزایش قیمت و تعرفه حامل‌های انرژی در لایحه بودجه سال 1392 کل کشور تذکر داد.

قادری و دوگانی نمایندگان شیراز و فسا به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در حل مشکلات ایستگاه قطار اصفهان تذکر دادند.

درویش‌پور نماینده ایذه به وزیر نیرو پیرامون تسریع در اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ایذه و باغ ملک، به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص تسریع در حل مشکلات کشاورزان منطقه ایذه و باغ ملک، به وزیر نیرو پیرامون تسریع در احداث پل سادات حسینی بخش ده دز ایذه و پرداخت قیمت اراضی خریداری شده از مردم و به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در اجرای طرح‌های جاده‌سازی در منطقه ایذه و باغ ملک تذکر داد.

زاهدی، زارعی و کائیدی نمایندگان کرمان، تهران و پل دختر به وزرای امور اقتصادی و دارایی و علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص تسریع در پرداخت حقوق دانشجویان بورسیه مقطع دکترای داخل کشور تذکر دادند.

سلطانی نماینده بروجن به وزیر بهداشت در خصوص تسریع در حل مشکلات بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) در شهرستان بروجن تذکر داد.

دهدشتی نماینده آبادان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیرامون عدم انتخاب مدیران لایق و با انگیزه در شرکت کشتی‌سازی اروندان وابسته به سازمان تأمین اجتماعی تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص عدم نظارت مؤثر گمرک یا وزارت اقتصاد در هدفمند بودن واردات کالا و قاچاق تذکر داد.

بیاتیان نماینده بیجار به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص علت تأخیر و تعیین تکلیف وضعیت سهمیه سوخت کشاورزان و لزوم تسریع در صدور کارت سوخت برای کشاورزان تذکر داد.

جوکار نماینده یزد به وزیر راه و شهرسازی پیرامون تسریع در اجرایی کردن عملیات آزادراه نطنز ـ یزد ـ سیرجان تذکر داد.

میرمحمدی نماینده گلپایگان به وزیر دادگستری پیرامون لزوم تأمین فوری منابع انسانی برای ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار و تسریع در احداث ساختمان ادارات مذکور در حوزه انتخابیه خود تذکر داد.

لاهوتی نماینده لنگرود به وزیر نیرو پیرامون تسریع در احداث سد لاستیکی لنگرود، به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص احداث زمین‌های شهرک صنعتی یعقوبیه و به وزیر کشور پیرامون تسریع در تبدیل شهر سلمان به بخش مستقل تذکر داد.

رجایی نماینده خمین به وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای مصوبات سفر مقام معظم رهبری مبنی بر بهبود شبکه جاده‌ای شهر خمین تذکر داد.

حسن‌پور نماینده سیرجان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص توجه در پرداخت به موقع حقوق و مزایای بازنشستگان معادن و عدم تبعیض در ارائه خدمات و تسهیلات بین کارشناسان معین و کارشناسان جذب شده تذکر داد.

خجسته نماینده همدان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص عدم حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تولیدات هنری هنرمندان داخل کشور تذکر داد.

هاشمی نماینده میناب به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص عدم توجه به ایجاد و توسعه صنایع به ویژه صنایع تبدیل کشاورزی در شهرستان‌های میناب، روداب، سیریک و بشاگرد تذکر داد.

آقامحمدی نماینده خرم‌آباد به وزیر کشور پیرامون رخوت و بی‌تحرکی در استانداری لرستان و استفاده از نیروهای خسته و وضعیتی که سبب معطل ماندن مصوبات سفر دولت شده است، تذکر داد.

بهمنی نماینده سراب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تسریع در ایجاد امکانات عادلانه تأمین اجتماعی و مشکل مربوط به جوانان و اشتغالزایی در سراب و مهربان و به وزیر ورزش و امور جوانان پیرامون تسریع در ساماندهی مشکلات مربوط به حوزه ورزش جوانان و تسریع در اجرای مصوبات در سراب و مهربان تذکر داد.

آصفری نماینده اراک به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص توجه به ورزش همگانی و قهرمانی در شهرستان‌های اراک و کمیجان تذکر داد.

جهانگیرزاده، قاضی‌پور، محجوب و نعمتی نمایندگان ارومیه، تهران و اسدآباد به رئیس جمهور پیرامون تسریع در اشتغال جوانان جویای کار و تلاش برای ارتقای رتبه کشور که در بین 100 کشور رتبه 95 را به خود اختصاص داده است، تذکر دادند.

مقتدایی، توکلی و اسفنانی نمایندگان اصفهان، الیگودرز و فریدن به وزیر راه و شهرسازی پیرامون لزوم دستور وزیر در خصوص آغاز عملیات اجرایی طرح راه‌آهن ازنا به اصفهان تذکر دادند.

هاشمی و نعمتی نمایندگان میناب و اسدآباد به وزیر ورزش و امور جوانان در خصوص توجه جدی به توسعه ورزش به ویژه ورزش‌های پایه در مناطق شهری و روستایی شهر هرمزگان و حمایت از تیم‌های این مناطق در لیگ‌های کشوری تذکر دادند.

حاجی نماینده شاهین‌شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص رفع مشکل نایاب شدن برنج در استان اصفهان تذکر داد.

اسفنانی نماینده فریدن به وزیر بهداشت پیرامون ضرورت تأمین متخصص ارتوپدی در بیمارستان‌های شهرستان به لحاظ ایجاد مشکلات، به وزیر راه و شهرسازی در خصوص عدم تکمیل ساختمان بیمارستان چادگان به عنوان تنها بیمارستان شهرستان و به وزیر بهداشت در خصوص علت عدم تأمین سونوگرافیست خانم برای شهرستان فریدن و چادگان تذکر داد.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر سیاسی در این وبلاگ:
هاشمی گفت بروید کمک خاتمی
دختر ایران (+عکس)
امریکا باز هم «خودش» تحریم نفتی ایران را بی اعتبار کرد
سنگ تمام احمدی نژاد برای مشایی
تاریخچه ورود قمه زنی به ایران