7-543.jpgاقامتگاه های بوم گردی به گرفتن مجوز کسب از اتحادیه ی مهمان پذیران نیاز دارند
رییس اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران استان اصفهان معتقد است: اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مراکز اقامتی همگن با مهمان‌پذیران هستند. به همین دلیل، برای فعالیت به گرفتن مجوز کسب از اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران استان نیاز دارند.

محمدمهدی ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گسترش اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران اصفهان در استان از سال 1387 و دستور کمیسیون نظارت شورای شهر اصفهان مبنی بر این‌که همه‌ی واحدهای اقامتی استان باید از اتحادیه‌های همگن خود پروانه‌ی کسب داشته باشند، ادامه داد: هرچند اقامتگاه‌های بوم‌گردی کاری با ما ندارند و مانع فعالیت‌ ما نیستند، ولی با توجه به دستور کمیسیون نظارت، آن‌ها موظف به داشتن پروانه‌ی کسب از اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران استان اصفهان هستند.

وی اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضوابط مهمان‌پذیرها را ندارند و با توجه به این‌که در کویر قرار دارند، خدمات اقامتی، تفریحی و بهداشتی به گردشگردان می‌توانند ارائه کنند؛ ولی چون کار آن‌ها اقامتی است، به صنف ما می‌خورند.

او با بیان این‌که اقامتگاه‌های بوم‌گردی نمی‌توانند برای خود صنف یا اتحادیه داشته باشند، گفت: تا کنون 25 اقامتگاه بوم‌گردی در خور و بیابانک شناسایی کرده‌ایم؛ ولی براساس آنچه گفته می‌شود حدود 40 اقامتگاه در سطح منطقه هستند که همه‌ی آن‌ها در کنار پروانه‌ی بهره‌برداری که از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان گرفته‌اند، باید از اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران نیز پروانه‌ی کسب بگیرند.

ضیایی افزود: اتحادیه‌ی مهمان‌پذیران استان اصفهان از اداره‌ی اماکن خواست که 15 روز مهلت دهد تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی پروانه‌ی کسب بگیرند و به آن‌ها ابلاغ کنند، در صورتی که هنوز این پروانه را نگرفته‌اند و در مدت زمان خاصی پلمپ می‌شوند.

منبع: ایسنا

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
ایجاد کارگاه های برش کوپ سنگ در کنار معادن
شورای ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی تشکیل شد
تعیین ضرب الاجل برای اقامتگاه های بوم گردی
سوگواری بانوان خور و بیابانک
کمک180میلیون ریالی مردم خوروبیابانک برای بازسازی عتبات




برچسب ها : اخبار شهرستان