مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی گفت:‌ باران باران و برف از فردا در کشور آغاز می‌شود و دامنه آن روز جمعه بیشتر می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، عبدالرضا امیدوارشهری با بیان اینکه از امروز تا فردا دمای هوا در نیمه شمالی کشور افزایش می‌یابد، گفت:‌ این دما در سواحل دریای خزر بین پنج تا 10 درجه افزایش می‌یابد.

وی با پیش بینی وزش باد در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران در این دو روز، افزود: عصر امروز سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بر اساس آن برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هوا‌شناسی خاطرنشان کرد: برای استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز احتمال ریزش باران وجود دارد.

به گفته وی، روز جمعه، برای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، البرز، تهران، اردبیل، گیلان، غرب اصفهان، مرکزی و قم بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی‌ می‌شود.

امیدوارشهری از کاهش دما در روزهای پایانی هفته خبر داد و گفت: ‌وزش باد در غرب خوزستان و لرستان از شدت بیشتری برخوردار است.

منبع: جام جم