بین الملل

افزایش بازداشت‌ها در عربستان

طباطبائی:آل سعود از تفکرات قرون وسطایی دست بردارد

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس در خصوص بازداشت شماری از افسران نیروهای مسلح عربستان سعودی از سوی آل سعود، گفت: آل سعود به هیچ یک از کنوانسیون‌هایی که مورد خطاب آن حقوق بشر است توجه نمی‌کند.

سید حمید رضا طباطبائی نائینی در گفت‌و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش بازداشت افسران نیروهای مسلح در عربستان سعودی هم زمان با اعتراضات مردمی در این کشور، گفت: آل سعود به هیچ یک از کنوانسیون‌هایی که مورد خطاب آن حقوق بشر است توجه نمی‌کند.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر افرادی که در زندان‌های آل سعود هستند، زندانیان  سیاسی و عقیدتی هستند، تصریح کرد: فعالان عقیدتی و سیاسی بدون محاکمه یا اتهامات قانونی توسط دولت سعودی در بازداشت به سر می‌برند و بیشتربه دلیل مظنون بودن بازداشت شده‌اند.

وی باتاکید بر اینکه سال 2013 همزمان با موج تازه تظاهرات ضد رژیم در سراسر عربستان، آل سعود را با سالی حساس مواجه کرده است، ادامه داد: ملت عربستان برای رسیدن به خواسته‌های اولیه شهروندی خود باید هزینه‌های را پرداخت کنند و بازداشت‌ها و سرکوب‌ها نمی‌تواند در برابر خواست مردم سدی را ایجاد کند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم تصریح کرد: سال 2013 میلادی سالی بحرانی برای عربستان خواهد بود، زیرا ما شاهد موج فزآینده اعتراضات در این کشور هستیم و نوعی طوفان سیاسی در این کشور به وقوع خواهد پیوست.

نائب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه خاندان آل سعود باید به حقوق بشر پایبند باشد، خاطرنشان کرد: بازداشت و شکنجه برای ابراز عقیده در قرنی که به نام آزادی و دموکراسی نام‌گذاری شده دیگر در هیچ‌کجای دنیا پذیرفتنی نیست و آل سعود باید از تفکرات قرون وسطایی جدا شود.

شماری از افسران نیروهای مسلح عربستان سعودی همزمان با تداوم سرکوب صداهای مخالف در زندان‌های وزارت کشوراین پادشاهی به سر می‌برند./

منبع: خانه ملت

*****
مروری بر 5 مطلب اخیر بین الملل در این وبلاگ:
دیپلماسی هسته ای پویا و فرصت ساز دولت دهم
اجلاس مکه، آزمونی بزرگ برای سازمان همکاری اسلامی
مطلب دیگری موجود نیست
مطلب دیگری موجود نیست
مطلب دیگری موجود نیست



برچسب ها : بین الملل