بین الملل
زمان برگزاری دور بعدی نشست ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از 12 فوریه به 13 فوریه تغییر کرد. سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگونه دلیلی برای این تغییر اعلام نکرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد نشست بعدی با ایران 25 بهمن ( 13 فوریه) برگزار خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «گیل تودور» سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت : نشست بعدی گفت‌وگوها در تهران به جای 12 فوریه (24 بهمن ) که هفته پیش اعلام شد ، روز 13 فوریه ( 25 بهمن) برگزار می‌شود.
سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچگونه دلیلی برای این تغییر اعلام نکرد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در تهران نشستی را برگزار کردند و بر اساس اعلام «علی اصغر سلطانیه» نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نشست با گام‌های مثبتی همراه بود.
ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صدد نهایی کردن یک چارچوب ساختاری هستند که بتواند طرح کلی همکاری بین دو طرف را ترسیم کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهان بازدید مجدد از سایت نظامی پارچین در جنوب شرق تهران است تا بتواند به بررسی اتهامات غرب و رژیم اسرائیل درباره ارتباط این سایت با برنامه انرژی هسته‌ای جمهوری اسلامی بپردازد.
ایران، اتهام انجام فعالیت‌های هسته‌ای در پارچین را رد کرده است و علی اکبر صالحی، وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز تاکید می‌کند که پاکسازی مکان‌هایی که فعالیت هسته‌ای در آن صورت گرفته است از نظر فنی امکان‌پذیر نیست.
علاوه بر این، ایران در گذشته 2 بار به آژانس اتمی اجازه داده است که به سایت پارچین سرکشی کند. تهران می‌گوید هر گونه بازرسی جدید آژانس اتمی از این سایت باید بر مبنای توافقی صورت گیرد که حوزه این بازرسی را مشخص می‌کند.



برچسب ها : بین الملل