جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف استان اصفهان خبر داد

تشکیل شوراهای امر به معروف در اداره‌ها و کارخانجات استان اصفهان

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در اداره‌ها و کارخانجات این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: تمامی اداره‌ها و تشکل‌های صنفی در اصفهان موظف به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در 22 شهرستان استان اصفهان و در مساجد، هیئت‌های مذهبی، اصناف، اماکن و ...  با ریاست ائمه جماعات مساجد، رؤسای هیئت‌های مذهبی و مدیران این مراکز تشکیل شده است و فعالیت خودشان را به طور رسمی آغاز کرده‌اند.

به گفته وی، معتمدین و پایگاه‌های مقاومت بسیج از جمله اعضای این شوراها هستند که بعد از تشکیل شورا و شرکت در کلاس‌های آموزشی، فعالیت‌های خود را بر اساس دستورالعمل‌های ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شروع می‌کنند.

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان، با بیان اینکه تاکنون نیمی از اعضای شوراها در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند عنوان کرد: در دوره‌های آموزشی اعضای شوراها، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نحوه تذکر لسانی برای اثرگذاری بیشتر، شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر بر اساس آیات و روایات و سیره معصومین(علیهم‌السلام) آموزش داده می‌شود.

وی افزود: این آموزش‌ها در چندین مقطع و با استفاده از اساتید مجرب دانشگاه، کارشناسان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و روحانیون انجام می‌شود. 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطرنشان کرد: در مرکز تمامی شهرستان‌های استان اصفهان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است و تنها شهرستان خور و بیابانک شورا ندارد که با تأسیس فرمانداری در این شهرستان در نیمه نخست سال جاری این شهرستان نیز دارای شورای امر به معروف و نهی از منکر می‌شود.

اخوان یادآور شد: استان اصفهان دارای 79 امام جمعه است که 22 نفر از آنان در مرکز شهرستان دارای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر هستند.

وی در ادامه، توجه و رویکرد جدید دولت و مجلس به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را در پیشبرد اهداف ستاد مهم دانست و متذکر شد: در صورت تحت پوشش قرار گرفتن وزارتخانه تبدیل به سازمان، شاهد بهبود فعالیت‌های ستاد هستیم. 

منبع:خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر فرهنگی در این وبلاگ:
ناشر مجله ارزشمند یغما
مرمت آب انبار تاریخی ابراهیم آباد در شهرستان خور و بیابانک
مرمت آرامگاه استاد حبیب یغمائی در شهرستان خوروبیابانک آغاز شد
مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد
یادمان شاعر کویر




برچسب ها : فرهنگی