برای دیدن کل مطالب اخبارعمومی اینجا کلیک کنید

چندی پیش در آستانه انتخابات هم بعضی چهره‌ها که در برنامه‌های زنده خبری و گفت‌وگومحور شرکت نمی‌کردند، به «پارک ملت» آمدند یا چند چهره مهم سینمایی که قرار بود در برنامه تخصصی «هفت» حضور داشته باشند، در «پارک ملت» حرف زدند و باعث اعتراض رسانه‌ای برنامه‌سازان شد.

آفتاب: پخش برنامه تلویزیونی پارک ملت که یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه یک سیما بود، به دلایل نامعلومی متوقف و برنامه تعطیل شد.

محمدرضا شهیدی‌فرد، تهیه‌کننده و مجری برنامه با تایید این خبر گفت: چهارشنبه شب، 24 اسفند ماه، پیش از اجرای برنامه از سوی مدیریت شبکه یک سیما، به او گفته شده که این آخرین برنامه پارک ملت خواهد بود.» به این ترتیب پرونده این برنامه گفت‌وگو محور و اجتماعی تلویزیون که توانسته بود مخاطبان بسیاری را در ساعات پایانی شب پای تلویزیون بکشاند به همین راحتی بسته شد.

به گزارش سینمای ما پارک ملت قرار بود در 180 قسمت از شبکه یک پخش شود، اما حالا با گذشت حدود 130 برنامه با تلویزیون خداحافظی می‌کند. برنامه در این مدت میزبان بسیاری از اهالی فرهنگ و سیاست بود و توانست با مشی منصفانه، صراحت بیان و ریتم جذاب خود در میان مخاطبان جایگاه ویژه‌ای را به دست بیاورد.

بنا به شنیده‌ها ابتدا قرار بوده این برنامه تا تیرماه 91 ادامه داشته باشد و در صورت ادامه استقبال، یک سال دیگر هم تمدید شود. عده‌ای بر این عقیده‌اند که وعده ادامه برنامه برای این بوده که روزهای حساس انتخابات از فضا و استقبالی که از برنامه «پارک ملت» شده بود، استفاده کنند.

شنیده‌ها حاکی از این است که تصمیم و دستور تعطیلی برنامه از جانب مقامی بالاتر از مدیر شبکه یک آمده و آخر سال فرصت خوبی بوده تا این برنامه بدون سر و صدا و جنجال‌های رسانه‌ای و یکباره و نیمه‌کاره قطع شود، در حالی‌که بنا بود این مجموعه بعد از تعطیلات نوروز ادامه پیدا کند.

بنا به گزارش سایت «سینمای ما»، دکورهای برنامه جمع شده و دستور پایان آن رسما به مجری و تهیه‌کننده ابلاغ شده است. بر اساس گمانه‌زنی‌ها و شنیده‌های تایید نشده، رقابت «پارک ملت» در دعوت و میزبانی چهره‌های هنری و اقتصادی سیاسی که در برنامه‌های تخصصی حوزه‌ خودشان در تلویزیون شرکت نمی‌کردند، باعث فشارهایی روی این برنامه شده است.

چندی پیش در آستانه انتخابات هم بعضی چهره‌ها که در برنامه‌های زنده خبری و گفت‌وگومحور شرکت نمی‌کردند، به «پارک ملت» آمدند یا چند چهره مهم سینمایی که قرار بود در برنامه تخصصی «هفت» حضور داشته باشند، در «پارک ملت» حرف زدند و باعث اعتراض رسانه‌ای برنامه‌سازان شد.

با این همه، به نظر می‌رسد حکایت آشنایی برای این برنامه و سازندگانش پیش آمده است؛ بزرگ‌تر شدن و گسترش ابعاد و برد رسانه‌ای و اعتبار یک برنامه تلویزیونی که در ابتدا برآوردی از این اندازه و میزان استقبال آن نداشتند! اتفاقی که در این سال‌ها باعث حذف یا به حاشیه رفتن گاه و بی‌گاه چند مجری (فرزاد حسنی، رضا رشیدپور، احسان علیخانی و ...)، برنامه ساز و برنامه موفق (دو قدم مانده به صبح، کوله‌پشتی، ماه عسل و ...) شد و الان در قالب تعطیلی «پارک ملت» و فشارهای همه‌جانبه روی «نود» و عادل فردوسی‌پور و اخیرا اعمال نظر و حذف و اضافات وارده بر برنامه «هفت» هم دیده می‌شود.

برنامه «پارک ملت» در شماره اخیر مجله «سروش» پس از «نود» به‌عنوان بهترین‌های سال تلویزیون انتخاب شد!




برچسب ها : اخبار عمومی