اصفهان - تیم سپاهان اصفهان با پیروزی مقابل استقلال تهران،‌گام به مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان فوتبال باشگاه های ایران گذاشت.
به گزارش سه شنبه شب ایرنا، در این دیدار که در حضور بیش از 12 هزار تماشاگر ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد، تیم سپاهان با دو گل حریف خود را شکست داد و به مرحله بعدی رقابت ها صعود کرد.
برونو سزار برزیلی در دقیقه هشت و محسن بنگر در دقیقه 35 برای تیم سپاهان اصفهان گلزنی کردند.
طلایی پوشان اصفهان شروع توفانی را در این دیدار داشتند به طوریکه با پاس های تکضرب و کوتاه توانستند از کناره ها خطراتی را بر روی دروازه سید مهدی رحمتی سنگربان استقلال ایجاد کنند.
بازی ترکیبی سوکای و محرم نوید کیا در جناح راست، نخستین صحنه خطرناک بازی را دقیقه پنج به وجود آورد، مهاجم آلبانیایی سپاهان در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت اما سنگربان استقلال شوت سوکای را به کرنر فرستاد.
حملات طلایی پوشان سپاهان در دقایق ابتدای بازی ادامه یافت تا اینکه این تیم بر روی شوت غافلگیر کننده نویدکیا از جناح راست، دفع ناقص رحمتی،‌تعلل مدافعان استقلال و بغل پای دقیق برونو سزار به گل رسید.
عطش بازیکنان تیم سپاهان بعد از گلزنی فروکش کرد به گونه ای که آنان با تجمع در میانه میدان و پرس بازیکنان حریف قصد داشتند تا بازی را کنترل کرده و در ضد حملات به سمت دروازه استقلال نزدیک شوند اما سوکای و سزار در دقایق 15 و 19 نتوانستند از موقعیت های خود به خوبی استفاده کنند.
در شرایطی که در اواسط نیمه نخست، توپ و میدان در اختیار استقلال بود، طلایی پوشان در دقیقه 35 صاحب یک ضربه کرنر از جناح چپ شدند، جانواریو سانتری را بر روی دروازه استقلال ارسال کرد که سوکای با ضربه سر، موقعیت ایده آلی را برای بنگر مهیا کرد که این مدافع پیش تاخته با ضربه سر ،‌توپ را درون دروازه رحمتی جای داد تا سپاهان در آستانه صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا قرار گیرد.
در این نیمه، بازیکنان تیم استقلال با ارائه یک بازی پر اشتباه و ناهماهنگ،‌ دور از انتظار ظاهر شدند تا با شکست به رختکن بروند.
آبی پوشان بعد از نخستین گل بازی،‌حملات پراکنده و بی برنامه ای را از جناحین به روی دروازه سپاهان طراحی کردند اما موفق به نزدیک شدن به سمت دروازه رحمان احمدی سنگربان سپاهان نشدند.
سرمربی تیم استقلال در اواخر نیمه نخست با فرستادن گوران یوکوویچ به میدان، قصد داشت تعادل را در میانه میدان ایجاد کند تا آبی پوشان بتوانند خطراتی را بر روی دروازه حریف ایجاد کنند اما حربه پرویز مظلومی گره ای گور این تیم را باز نکرد.
دراین نیمه، مجتبی جباری هافبک بازیساز استقلال اسیر یارگیری امید ابراهیمی بود و نتوانست خلاقیت های خود را به نمایش بگذارد.
در نیمه دوم،‌ بازی منطقی و هوشیارانه بازیکنان تیم سپاهان اصفهان ادامه یافت ، آنان با تجمع در میانه میدان قصد داشتند ارتباط خط هافبک و حمله استقلال را قطع کرده و در ضد حملات به سمت دروازه استقلال نزدیک شوند.
آبی پوشان نیز در این نیمه با دوندگی بسیار در اندیشه جبران گل های خورده بودند اما بازی پر اشتباه و بدون برنامه آنان باعث شد تا این تیم یکی از ضعیف ترین دیدارهای خود را به نمایش بگذارد تا وداع تلخی از لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا داشته باشد.
منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی



برچسب ها : ورزشی