طباطبایی:
افزایش اختیارات استانداران، جذب سرمایه ها را به دنبال دارد
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاثیرگذار خواندن طرح افزایش اختیارات استانداران در کاهش بوروکراسی اداری، گفت: این طرح می‌تواند باعث جذب سرمایه گذاری‌های خارجی در استان‌ها شود.
سید حمیدرضا طباطبایی نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره طرح دولت برای افزایش اختیارات استانداران، تصریح کرد: اگر اقداماتی از جانب دولت انجام شود که کاهش تشریفات و بوروکراسی اداری را به دنبال داشته باشد، شایسته و قابل تقدیر است. 
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این موضوع که افزایش اختیارات استانداران باعث جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی می‌شود، تاکید کرد: در وضعیت کنونی بیشتر اختیارات و سیاست‌گذاری‌ها برای صدور مجوزهای کلان در وزارتخانه‌ها و در پایتخت انجام می‌شود، حال اگر با افزایش اختیارات استانداران، این امر محقق شود که استانداران بتواند این وظایف را بر عهده بگیرند، این طرح می‌تواند نتایج مثبتی را به دنبال داشته باشد.
این نماینده مجلس نهم شورای اسلامی یادآور شد:‌ باید منتظر بمانیم تا طرح افزایش اختیارات استانداران از سوی دولت ابلاغ شود و پس از آن نتایج حاصل از اجرای این طرح را مورد نقد و بررسی قرار دهیم، اگر استانداران پس از ابلاغ این طرح از سوی دولت بتونند این اختیار را داشته باشند که مجوزهای سرمایه‌گذاری مانند احداث یا توسعه کارخانجات را صادر کنند می‌توان امیدوار بود که این طرح، با ایجاد تسهیلات در زمینه سرمایه‌گذاری‌های استانی مشوقی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشد و جذب سرمایه‌ها در استان‌ها را به دنبال داشته باشد.
وی در مورد هدف دولت از ارائه طرح افزایش اختیارات استانداران، تاکید کرد: ما انگیزه و هدف دقیق دولت از این اقدام را نمی دانیم اما اگر هدف این باشد که بوروکراسی و تشریفات کاهش پیدا کند اجرای این طرح خوب خواهد بود اما یک هدف مهم دولت از بیان این طرح این است که مصوبات باقی مانده و اجرا نشده استانی در طول یک سال باقی مانده از عمر دولت نتیجه بدهد.
نایب‌رئیس اولکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این نکته که برخی از مصوبات دولت در سفرهای استانی هنوز به نتیجه نرسیده، گفت: اگر این طرح در جهت تسریع در اجرای پروژه‌های مصوب شده باشد می‌تواند مفید و ثمربخش واقع شود، در غیر این صورت این اقدامات جنبه‌های تبلیغاتی پیدا می‌کند.
امروز محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور در مراسم گزارش جهانی سرمایه گذاری خارجی و جمهوری اسلامی ایران از طرح افزایش اختیارات استانداران در هفته آینده از سوی دولت خبر داد و گفت: این طرح برای جلوگیری از دیوان سالاری و تسهیل در سرمایه گذاری خارجی ارائه می‌شود./
منبع: خانه ملت
*****



برچسب ها : سیاسی