نایب رئیس اول کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس اجرای اصل 44 در مسائل اجتماعی را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: به رغم شعارها و مانورهایی که در مورد خصوصی سازی بخش‌های مختلف داده شده، دولت عملکرد موفقی در مسائل اجتماعی نداشته است.


سید حمیدرضا طباطبائی نائینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: اصل 44 قانون اساسی جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که تاثیر گذار بر یکدیگر هستند و اگر اجرای آن توام با موفقیت همراه نباشد؛ قطعا به لحاظ اجتماعی هم سود و پیشرفتی حاصل نمی شود.

نماینده مردم نائین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تخلف در فروش کارخانجات بزرگ و برخی موارد مطرح شده در اختلاس 3هزار میلیارد تومانی را دلیلی برای موفق نبودن اصل 44 قانون اساسی در مسائل اجتماعی دانست که ریشه در اقتصاد دارد و تصریح کرد: دولت هنوز دست‌اندازی و حاکمیت خود را از برخی سازمان‌ها و نهادها برنداشته است؛ این موضوع شامل سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی، بهداشتی، گردشگری، محیط زیستی و ... نیز می‌شود.

وی در ادامه افزود: به طور قطع برخوردهای شعاری و مقطعی موجب موفقیت در خصوصی سازی نهادها و سازمان‌های مختلف به ویژه مراکز اجتماعی و بیمارستان‌ها نخواهد شد و مسئولان باید برنامه‌ریزی جدی در این زمینه داشته باشند و این را به حیطه عملیاتی نزدیک کنند.

طباطبائی نائینی با بیان اینکه حدود 13 سال تا پایان سند چشم‌انداز و سال 1404 باقی مانده است، اظهار داشت: تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله در مسائل اجتماعی که بخشی از آن در اصل 44 مد نظر است؛ در مدت باقیمانده می تواند امکان‌پذیر باشد به شرط آن که چند نکته را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: شرط اول این است که به معنای واقعی کلام از حیطه شعار دادن خارج شویم و دوم اینکه برخی از تحریم‌ها و تهدیدهای بین‌المللی علیه ایران تعدیل یا برطرف شود.

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با مدنظر قرار دادن این موضوع که دست کشیدن دشمنان از شیطنت، مشکلات پیش‌روی اقتصاد و اجتماع را رفع خواهد کرد، اعلام کرد: اگر در صحنه داخلی نیز بساط انحصارگری‌ها و گروه گرایی ها برچیده شود؛ می‌توان گام‌های بلندتری برای اجرای اصل 44 به ویژه در مورد مسائل اجتماعی برداشت./

منبع: خانه ملت

*****
مروری بر 5 مطلب اخیر اجتماعی در این وبلاگ
آغاز آبرسانی سیار به 215 روستای اصفهان
قانون گریزی دستگاهها از مدارقانون
کاهش جرم و جنایت در گرو افزایش اقتدار حاکمیتی نظام
اخبار دیگری موجود نیست
اخبار دیگری موجود نیست



برچسب ها : اجتماعی