اصفهان- معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان گفت: قیمت فعلی گوشت مرغ با حباب 20هزار ریالی در هر کیلوگرم برای مصرف کننده روبه روست که باید کاهش یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری اصفهان، "علیرضا همدانیان" روز شنبه در سومین نشست کمیسیون تنظیم بازار استان با اشاره به کاهش قیمت نهاده ها، کاهش قیمت دو هزار تومانی هر کیلوگرم گوشت مرغ را خواستار و از دستگاهای نظارتی استان خواست با هرگونه تخلف با شدت برخورد کنند.

وی با بیان این که میزان مرغ تولید شده در استان بیش از نیاز است، ‌گفت: کشش بازار سایر استان ها از جمله مواردی است که منجر به خروج مرغ زنده با قیمت غیر منطقی شده است.

وی از مرغداران و تشکل های مربوط خواست مانند گذشته به آنالیز قیمت با سود عادلانه پایبند باشند در غیر این صورت به جهت تاثیرات روانی و بازتاب های خارجی این افزایش بی رویه، با آنها برخورد قاطع خواهد شد.

همدانیان گفت: قیمت هر کیلو گرم مرغ برای مصرف کننده باید 55 هزار ریال باشد و مازاد بر آن مغایر با تفاهم با مرغداران و تشکل ها و تخلف است.

وی خواستار توزیع نهاده های مورد نیاز مرغداری ها با قیمت دولتی برای جوجه ریزی شد و اظهار داشت: با توجه به ورود پنجهزار تن مرغ منجمد، در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش می یابد.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان، تجمیع واحدهای مرغداری کوچک را در قالب مرغداری های بزرگ 500 هزار قطعه ای خواستار شد.

وی گفت: در این زمینه تسهیلات با نرخ هفت درصد به اندازه کافی به متقاضیان داده خواهد شد.

وی با اشاره به سیاست عرضه و تقاضا از مردم درخواست کرد: در حد مصرف هفتگی خرید کنند تا جلوی برخی سود جویی ها گرفته شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

*****
مروری بر 5 مطلب اخیر اقتصادی در این وبلاگ
یارانه 28 هزار تومانی نان از امروز (دوشنبه) قابل برداشت است
پیش فروش رانا آغاز شد
تولید و عرضه خودروی جدید چینی با نام(سی 30)به بازار از اوایل...
خودروی جدید سایپا مهر ماه می آید (نیوسراتو)
سانتافه جدید در راه است*عکس



برچسب ها : اقتصادی