تصویر برداری دو تله فیلم "پناهنده" و "سیاه سپید" در شبکه سحر به پایان رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمدتقی انصاری تهیه کنده و کارگردان با اشاره به اینکه پیش تولید این دو تله فیلم از دی ماه سال 90 شروع شده است، گفت: تولید این دو کار را از اواسط فروردین کلید زدیم و نیمی از تصویربرداری این فیلم های تلویزیونی در شهرک مختار در منطقه احمدآباد مستوفی انجام شده است. ضمن این که حدود 50 درصد کار نیز در اطراف خور و بیابانک در نزدیکی طبس در استان اصفهان یعنی در روستاهای مصر و نیشابور انجام پذیرفته که شامل صحنه های مربوط به درگیری های قبایل و برپایی خیمه های قبایل بوده است.
وی افزود: در هر دو این فیلم های تلویزیونی که هم اکنون در مرحله تدوین توسط حسین مرشد شیرازی هستند، عوامل تولید و بخشی از بازیگران مشترک بوده اند.
در مورد داستان این دو تله فیلم نیز انصاری اظهار کرد: داستان "سیاه سپید" درباره دو رییس قبیله از قبایل مکه به نام "عوف بن صمره" و "ابوضرار سهمی" است که بر سر یک مرتع دچار اختلاف هستند و هر یک قصد دارد مالکیت مرتع را برای مدت یک سال در اختیار بگیرد. تا اینکه پس از سال ها درگیری به این نتیجه می رسند برای حل مشکل نزد ابوسفیان بروند و وی نیز پیشنهاد برگزاری یک مسابقه را به آنها می دهد. عاتکه دختر عوف بن صمره که سوارکار ماهری است و عدی پسر ابوضرار سهمی در این مسابقه شرکت می کنند. در این بین برده سیاه پوستی به نام جون به عنوان طعمه قرار می گیرد و ...
به گفته تهیه کننده و کارگردان دو تله فیلم جدید شبکه سحر ؛"پناهنده" نیز قصه عثمان بن مظعون از یاران پیامبر اکرم (ص) را روایت می کند که پیرو خبری مبنی بر اینکه مردم شهر مکه به اسلام گرویده اند، از حبشه بازمی گردد اما در نزدیکی مکه متوجه عدم صحت این خبر شده و می فهمد که قدرت هنوز در دست ابوجهل و ابوسفیان است. سران قریش که متوجه می شوند او در نزدیکی مکه است، برای دستگیری او جایزه تعیین می کنند و اتفاقاتی شکل می گیرد که او مجبور می شود به مکه بیاید و چاره ای جز پناهنده شدن ندارد اما ...
حسن جوهرچی (ابوسفیان)، عزیز هنرآموز (هشام) و حسین توشه (ابوجهل)، در هر دوتله فیلم حضور دارند وسایر بازیگران آنها عبارتند از: حسن اسدی (عثمان)، ناصر فروغ (ولید بن مغیره)، امیر مولوی (عوف بن صمره)، مهدی چایانی (عتبه)، اصغر نیکخواه (ابوضرار)، بهزاد داوری (مجد)، حسین اطهمی (لبید شاعر)، امیررضا گیتی بان (عدی)، سودابه بیضایی (رابعه)، سارا منجزی (عاتکه)، حسین مرشد شیرازی (فضل بن عباس)، علی جاویدفر (ابوسلمه)، فرهاد عالی دایی (زیاد)، امیرعلی مجلسی (جون)، کاوه محمدی (ضمضم)، مرتضی انصاری (صائب)، شهاب طباطبایی (قیس)، احمد برادران (راغب)، حسین پوریده (ولید بن عتبه)، اشکان هورسان (عمار بن ولید)، حسین صبوری (بحیرا) و فتح ا... غفاری (ابوطالب)
از عوامل تهیه فیلم های تلویزیونی "سیاه سپید"و "پناهنده" نیز می توان به : محمدتقی انصاری (تهیه کننده و کارگردان)، حسین مرشد شیرازی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، فرامرز اسمعلی خانی (دستیار دوم کارگردان و دستیار برنامه ریز)، حمیدرضا رحیم زاده (مدیر تصویربرداری)، مهرداد دادگری (صدابردار)، حسین اردستانی (طراح چهره پردازی)، محمدتقی انصاری (طراح صحنه)، فرانک حمزه ای (طراح لباس)، لادن رحمتی (منشی صحنه)، محمد مصری پور (مدیر تولید)، محمد جودکی (مدیر تدارکات)وداود بهمن (عکاس) اشاره کرد.
"سیاه سپید" و "پناهنده" در گروه فیلم و سریال شبکه جهانی سحر تولید شده اند./
منبع: باشگاه خبرنگاران

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر هنر از این وبلاگ
«حسن جوهرچی» ابوسفیان شد/تصاویر
جعفر والی مقابل دوربین «از تهران تا بهشت» رفت
مهناز افشار در منطقه خور و بیابانک
سعید آقاخانی در پاتوق
نقاشی با حرارت بر روی چوب




برچسب ها : هنر