مجری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خور و بیابانک گفت: این معادن، ظرفیت جذب سرمایه گذاری برای حداقل 10 طرح صنعتی و معدنی را دارد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا) ، منصور شبانی گفت: با توجه به شرایط ویژه طرح و قابلیت تنوع محصول، پس از شناسایی زمینه های تولید محصولات مختلف، اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاری به منظور ارتقای خلوص نمک صنعتی و نیز فرآوری شورابه نهایی حاصل از فرآیند تبخیر شده است.
وی افزود: امیدواریم در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، سرمایه گذاری در این زمینه محقق شود.
مجری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خور و بیابانک با اشاره به تعریف طرح های تحقیقاتی متعدد در مجموعه به دلیل جدید بودن این نوع معدنکاری و تنوع محصول، اظهار داشت: این طرح ها شامل تغییرات در فرآیند شورابه در استخرهای تبخیر خورشیدی و افزایش راندمان محصول، طراحی پمپ های جدید و بهسازی پمپ موجود متناسب با نیاز واحد، طراحی و ساخت طرح نمونه سولفات سدیم و پتاسیم، طراحی و ساخت اسپری درایر به منظور خشک کردن محصولات جداسازی شده از شورابه است.
وی افزود: خوشبختانه همه سیستم های پمپاژ طرح با ظرفیت اسمی سالانه 15 میلیون متر مکعب در داخل طراحی و ساخته شده است. همچنین، طراحی و ساخت کل طرح نمونه های سولفات سدیم و کلرید پتاسیم نیز با تلاش مشاور داخلی آنها با نظارت عوامل فنی طرح به انجام رسیده است.
شبانی گفت : مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در این طرح به 3 هزار نفر می رسد که نقشی قابل توجه در توسعه اقتصاد منطقه خواهد داشت.

منبع: واحد مرکزی خبر

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اقتصادی در این وبلاگ
براساس الگوی مصرف تعرفه های برق استانی تعیین شد
معاون استانداری اصفهان: قیمت مرغ باید دو هزار تومان کاهش یابد
یارانه 28 هزار تومانی نان از امروز (دوشنبه) قابل برداشت است
پیش فروش رانا آغاز شد
تولید و عرضه خودروی جدید چینی با نام(سی 30)به بازار از اوایل...




برچسب ها : اقتصادی