طباطبائی ‌نائینی: برخی حکام عرب بر سر ایران با غرب معامله می‌کنند
 
نائب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در واکنش به شروط امیر قطر برای کمک به غزه، گفت: برخی حکام عرب خود را به غرب فروخته‌اند. 
سید حمید رضا طباطبایی‌نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، گفت: کلیت سیاست‌خارجی و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بر این محور عمده می‌چرخد که به هیچ وجه با سلطه‌جویی و سلطه‌پذیری کنار نخواهد آمد و برای رفع آنها در سطح منطقه‌ای و جهانی تلاش می‌کند.
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ایران به کل با اصل و ماهیت تاسیس رژیم غاصب صهیونیستی مشکل دارد ولی حمایت جمهوری اسلامی از فلسطین به دلیل دفاع همه جانبه از عدالت و حقوق مستضعفان است و مسئله صرفاً یک کشور نیست و ایران از حقوق ضعفاء در همه جای دنیا دفاع خواهد کرد.
طباطبایی‌نائینی تصریح کرد: سیاست‌های این چنینی ایران به مذاق کشور‌های عرب منطقه که توسط حکام غرب‌گرا اداره می‌شوند خوش نمی‌‌آیید چرا که برخی از حکام عرب هویت خود را به منافع زود‌گذر شخصی و همچنین دوستی با غرب و به خصوص آمریکا فروخته‌اند.
وی افزود: حکام غرب‌گرای عرب هیچ گاه تاب و تحمل انقلاب اسلامی و آرمان‌های استقلال طلبانه و استکبار و استثمار ستیزانه آن را نداشته‌اند و ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام سیاسی جمهوری اسلامی سود می‌جوییند.
نماینده مردم نایین در مجلس توضیح داد: ‌ایران سابقه مخالفت صریح با هیچ یک از این حکومت‌های عرب را نداشته و نخواهد داشت ولی در عین حال آنها را به نوعی تفکر عاقلانه دعوت می‌کند تا در سایه آن بتوانند تمامیت استقلال خود را حفظ کنند.
نایب رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: جمهوری اسلامی با وجود اظهارات و سیاست‌های خصمانه اعراب، آنها را دعوت به همکاری، صلح و دوستی می‌کند چرا که آرامش و امنیتی که آنها به دنبالش هستند تنها با همکاری و تعامل کشور‌های منطقه قابل نیل خواهد بود و خود‌شیرینی برخی حکام عرب برای غرب در راستای سیاست ایران‌ستیزی منفعتی برای آنها نخواهد داشت.
امیر قطر در جریان سفر اخیر خود به نوار غزه به اسماعیل هنیه گفته بود تا دست از ائتلاف با ایران بردارد تا کمک‌های بیشتری به آنها تعلق بگیرد./
منبع: خانه ملت

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر سیاسی در این وبلاگ
نماینده نایین و خور:درساعت پایانی شب سری به سعادت آباد بزنید
مذاکره با آمریکا؛ پیشنهاد روسیه، انکار ایران
روزنامه جمهوری اسلامی: حنای احمدی ­نژاد دیگر رنگی ندارد
اسامی 76 نماینده ای که پای امضای خود ایستادند
جلسه محرمانه 10 مقام ارشد با رییسجمهور!




برچسب ها : سیاسی