در پی روند کاهشی قیمت ارز در کشور قیمت طلا و سکه نیز به نحو چشمگیر کاهش یافت.

محمد کشتی‌آرای - رییس اتحادیه کشوری سازندگان و فروشندگان، طلا، جواهر، نقره ، سکه و صراف - در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: قیمت‌ها به دو دلیل کاهش تقاضا در ماه محرم و کاهش قیمت دلار افت زیادی داشته است این در حالی است که قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی تغییر چندانی نداشته است.

به گفته وی در حال حاضر سکه تمام طرح قدیم یک میلیون و 50 هزار تومان، سکه تمام طرح جدید یک میلیون و 55 هزار تومان، نیم سکه 526 هزار تومان، ربع سکه 265 هزار تومان و سکه یک گرمی 162 هزار تومان است.

همچنین کشتی‌آرای قیمت هر گرم طلای 18 عیار را 106 هزار و 600 تومان، هر مثقال طلای 17 عیار 465 هزار تومان، هر مثقال طلای 18 عیار 489 هزار تومان و قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1733 دلار اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، در حالی که صرافی‌ها امروز قیمت یورو و پوند را نامشخص اعلام می‌کنند قیمت فروش هر دلار 2700 تومان است در حالی که قیمت خرید دلار در صرافی‌ها تا 2550 تومان نیز سقوط کرده است.

نرخ دلار امروز در مرکز مبادلات ارزی 2474 تومان قیمت خورد که به این ترتیب فاصله چندصد تومانی آن با بازار آزاد در روزهای آغازین اکنون به کمترین میزان خود رسیده است.

منبع: پایگاه خبری اول نیوز

*****



برچسب ها : اقتصادی