یک کارشناس ارشد زمین شناسی با بیان اینکه در خوروبیابانک 45 معدن سنگ فعال است، گفت: هم اکنون 50درصد معادن سنگ مرمریت استان اصفهان در این شهرستان قرار دارد و سالانه بیش از یک میلیون و 200هزارتن سنگ از این معادن استخراج می‌شود.

حمید دهقان در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خور و بیابانک با اشاره به مرغوبیت سنگ‌های تزئینی خوروبیابانک اظهار کرد: درحال حاضر میزان تولید این سنگ‌ها در سال رقمی بیش از هشت میلیون و 500 هزارمتر مربع است که به کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

وی افزود: بیش از 90درصد سنگ‌های تولیدی در معادن‌خوروبیابانک جهت فرآوری به اصفهان حمل می‌شود که می‌توان با احداث کارگاه‌های برش‌کوپ سنگ در کنار معادن از ضایعات قابل بازیافت برای بخش‌های مختلف استفاده کرد.

دهقان ایجاد شهرک‌های تخصصی فرآوری سنگ را عامل مهمی برای کاهش هزینه‌های تولید و افزایش ارزش‌افزوده محصولات در این شهرستان دانست و گفت: خوروبیابانک سه واحد سنگبری دارد که برای 25نفر ایجاد شغل کرده است.

به گزارش ایسنا، شهرستان خور و بیابانک با بیش از 24 هزار نفر در 420 کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد و در زمینه تولید سنگ‌های تزئینی جایگاه نخست‌کشور و استان را داراست.

منبع: ایسنا

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
شورای ساماندهی اقامتگاه های بوم گردی تشکیل شد
تعیین ضرب الاجل برای اقامتگاه های بوم گردی
سوگواری بانوان خور و بیابانک
کمک180میلیون ریالی مردم خوروبیابانک برای بازسازی عتبات
2 خبر از شهرستان خوروبیابانک