طباطبایی نائینی در واکنش به خروج نام گروهک منافقین از لیست تروریست‌ها در کانادا: خارج کردن نام منافقین از فهرست ترویست‌ها ضدیت با ملت ایران است
 
نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه دولت کانادا وابستگی شدیدی به آمریکا و انگلیس دارد، افزود: تروریست بودن گروهک منافقین از بدیهیات است.
سید حمیدرضا طباطبایی نایینی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره خارج کردن نام گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی در کانادا، گفت: این موضع‌گیری کشور کانادا نسبت به ایران برای اولین بار نیست و این کشور در مواردی مشابه‌ به اقداماتی نظیر این دست زده است.
 
نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت کانادا وابستگی شدیدی به آمریکا و انگلیس دارد، افزود: اقدامات ضد ایرانی دولت کانادا بر اساس تفکراتی است که از جانب دولت‌های انگلیس و آمریکا بر این کشور دیکته شده است.
وی با تاکید بر اینکه تروریست بودن گروهک منافقین از بدیهیات است، تصریح کرد: خروج نام گروهک منافقین از لیست گروه‌های تروریستی در کانادا، اولین اقدام ضد ایرانی این کشور نبوده و آخرین عمل آنها هم نیست.

طباطبایی نائینی تاکید کرد: محکوم کردن این اقدام دولت کانادا از سوی وزارت امور خارجه ایران امری لازم و قابل تقدیر بوده، چون ماهیت تروریستی گروهک منافقین مثل روز روشن است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اقدامات دولت کانادا به دلیل مخالفت این کشور با مبانی فکری و اعتقادی ایران است، ‌یادآور شد: مخالفت‌های کانادا با ایران به دلیل مواضع ضد صهیونیستی ایران در چند ماه اخیر است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم، درباره اقدام‌های ضد ایرانی سازمان ملل، آمریکا، کانادا در هفته اخیر، توضیح داد: این اقدام‌های هماهنگ شده این کشورها به دلیل مخالفت با سیاست‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران است که البته هیچ‌گاه به نتیجه‌ نمی‌رسد.

وزارت خارجه ایران در واکنش به حذف نام گروهک تروریستی منافقین در کانادا با انتشار بیانیه‌ای این عمل را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: در شرایطی که جامعه بین‌المللی و افکار عمومی جهان، تروریسم را به عنوان یکی از معضلات اصلی جهان تلقی و تعهدات مشخصی را برای مبارزه با این پدیده شوم تدوین کرده، دولت کنونی کانادا، نام گروهک تروریستی منافقین را از فهرست گروه‌های تروریستی این کشور خارج کرد.

این اقدام، تغییری در ماهیت تروریستی این گروهک ایجاد نمی‌کند و استفاده ابزاری از تروریسم، علاوه بر نقض تعهدات بین‌المللی، عمل خطرناکی است که می‌تواند صلح و امنیت بین‌الملل را تضعیف کند.

منبع: خانه ملت

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر سیاسی در این وبلاگ:
تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور
هاشمی گفت بروید کمک خاتمی
دختر ایران (+عکس)
امریکا باز هم «خودش» تحریم نفتی ایران را بی اعتبار کرد
سنگ تمام احمدی نژاد برای مشایی