اقتصادی

درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با 15 میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

برخی متقاضیان خودرو در ایران از این که باید 15 میلیون تومان برای خرید خودروی پراید بپردازند، رضایت چندانی ندارند و این مبلغ را برای این خودرو گران می‌دانند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با 15 میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

اما متاسفانه در ایران، به علت مختلف صنایع خودروسازی هنوز نتوانسته‌اند رضایت ایرانیان را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ قیمت برآورده کنند.

با توجه به این که صنایع خودروسازی در کشور 30 سال است که تقریبا به طور انحصاری اداره می‌شوند، کمی جای تاسف دارد که این صنایع به رشد و شکوفایی کامل نرسیده‌اند و قابلیت رقابت با برندهای مطرح جهان را هنوز پیدا نکرده‌اند.
 
همان طور که  اکنون از لحاظ علمی جایگاه برتری در جهان داریم، چرا نباید با صنعت خودروسازی خود به جنگ اقتصادی با غرب برویم؟.

این موضوعی است که باید در این مدت اتفاق می‌افتاد و این صنایع خود را برای شرایط تحریم آماده می‌کردند که متاسفانه به علت سوء‌مدیریت‌ها و انحصار کامل این صنایع در مدت طولانی این اتفاق رخ نداد.

به هرحال بد نیست، نگاهی به این که با 15 میلیون تومان در سایر نقاط جهان می توان سوار بر چه خودروهایی شد، داشته باشیم .
 
1- تاتا نانو
 تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ ترین خودرو در جهان شناخته شده است. قیمت آن در حدود 3 هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار 3هزار تومانی بازار آزاد، 9 میلیون تومان می‌شود.
 

تاتا نانو


سرعت این خودروی هاچ بک، 105 کیلومتر در ساعت است که این سرعت کمتر از پراید ساخت ایران است. هرچند سرعت این خودروی بنزینی از پراید کمتر است، اما طراحی آن کمی شیک‌ تر از پراید به نظر می‌رسد!
 
2- چری QQ

 

چری QQ


این خودروی چینی همان دوو ماتیز خودمان است. برند چری در سال 2010، بهترین برند خودرو در چین شناخته شد. قیمت این خودروی چینی هاچ بک، 4 هزار و 700 دلار است که با پول ما و با درنظر گرفتن دلار آزاد، در حدود 14 میلیون تومان می‌شود.
 
3- موراتی سوزوکی آلتو800


 

موراتی سوزوکی آلتو800

 این خودرو نیز ساخت هندوستان است. خودروی هاچ بک 5 در. قیمت آن 4 هزار و 500 دلار است که هم قیمت پراید ایرانی می‌شود. البته طراحی آن در مقایسه با پراید بسیار بهتر است.
 
4- جیلی MR

جیلی MR


 جیلی یک برند چینی است که به تازگی نمایندگی آن در ایران افتتاح شده است. نوع Mr آن پنج هزار و 500 هزار دلار قیمت دارد که حدود قیمت پراید سایپا است .

منبع: شبکه خبر

*****



برچسب ها : اقتصادی