اخبار شهرستان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی خوروبیابانک ‌گفت: شهرستان خوروبیابانک دارای چهار باب کتابخانه است و در آنها بیش از 60 هزار جلد کتاب وجود دارد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از خوروبیابانک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خوروبیابانک در دومین جلسه کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید شهرستان خوروبیابانک تصریح کرد: شهرستان خوروبیابانک دارای چهار باب کتابخانه است و در آنها بیش از 60 هزار جلد کتاب وجود دارد.

مهدی غلامرضایی با بیان اینکه بیشترین کتاب‌های موجود این کتابخانه‌ها در حوزه ادبیات است، اظهار کرد: تفاسیر، متون دینی، کتاب‌های روان شناسی، اقتصادی، اجتماعی، تاریخ، فرهنگ، هنر، مجلات و نشریه‌های مختلف نیز از دیگر منابع علمی هستند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب کتابخانه شهرخور مرکز شهرستان، نبود فضای فیزیکی وسایل نرم افزاری و سخت افزاری را از مشکل اساسی این کتابخانه بیان کرد و گفت: قرار است کتابخانه موجود به‌ کتابخانه شهرداری شهر خور انتقال یابد.

حسن عینی با بیان اینکه برای جذب افراد به مطالعه راهکارهای مناسبی وجود دارد، افزود: ترویج این فرهنگ نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی همچنین به نبود نیروی انسانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ‌خوروبیابانک اشاره کرد و افزود: تأمین نیروی‌ انسانی از طریق برگزاری آزمون استخدامی و جذب نیروی بومی انجام می‌گیرد.

معاون اداره کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان اضافه‌ کرد: امیدواریم با همکاری و تعامل بین نهادها و خیران تجهیز و تامین بخشی‌ از نیازهای‌ کتابخانه‌های‌ عمومی شهرستان مرتفع شود.

فرماندار خوروبیابانک نیز بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و ادارات با کتابخانه‌های عمومی تأکید کرد و افزود: هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه‌ها و ادارات فرهنگی شهرستان‌ در راستای تقویت، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه مهم‌ترین هدف تشکیل ستاد دائمی نهضت مطالعه مفید است.

حسن فیروزی ادامه داد: این وظیفه خطیر افزایش آگاهی بر عهده دستگاه‌های فرهنگی مربوط به حوزه مطالعه است.

به گزارش فارس، در حال ‌حاضر از مجموع یک‌هزار و 300 عضو فعال در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بیشترین عضو را خواهران تشکیل می‌دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
کلاته از منطقه شکار ممنوع حفاظت شده به مدیریت ارتقاء می یابد
افتتاح 25 طرح عمرانی خدماتی در خوروبیابانک
بزرگ ترین دریاچه فصلی نمک جهان در خور و بیابانک قرار دارد
رقابت های شترسواری در خور و بیابانک برگزار می شود
10 تن برنج هندی در شهرستان خوروبیابانک توزیع شد




برچسب ها : اخبار شهرستان