اخبار شهرستان

رئیس ‌جمعیت هلال احمر خوروبیابانک ‌گفت: کاروان سلامت و نیکوکاری استان به مناطق محروم شهرستان اعزام می‌شوند.

حسین ایرجی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خورو بیابانک اظهار کرد: این کاروان از 17 تا 19 بهمن ماه امسال به این شهرستان اعزام می‌شوند.

وی ترویج فعالیت‌های بشر دوستانه و بهبود زندگی اقشار آسیب‌پذیر در روستاها، ارتقای دانش و مهارت‌های علمی، ایجاد زمینه‌ رشد و توسعه در فعالیت‌های امدادی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی‌ روستاها را از اهداف این کاروان بیان کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر خوروبیابانک افزود: شهر فرخی و روستاهای چاه‌ملک، قادرآباد، ابراهیم‌آباد و جعفرآباد از جمله مناطقی هستند که این کاروان به‌ آنجا اعزام می‌شوند.

وی یادآورشد: در کاروان اعزامی‌گروه درمانی متشکل از جراح، دندانپزشک، متخصص زنان و ماما، متخصص ‌داخلی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، چشم پزشک و کارشناسان توان بخشی مستقر می‌شوند.

ایرجی به گروه فرهنگی، مذهبی و آموزشی این کاروان اشاره ‌کرد و گفت: برپایی ‌مراسم مذهبی، مشاوره مذهبی ‌ویژه خواهران، بیان احکام، دیوارنویسی، برگزاری ‌مسابقات فرهنگی آموزشی، اجرای برنامه‌های پیشاهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی بین جوانان، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی‌گلزار شهدا، تجلیل از جوانان نخبه و برگزاری دوره‌های امداد، کمک‌های اولیه، بهداشت خانواده، نجوم، مهارت‌های زندگی، اعتیاد را از برنامه‌های این کاروان است.

وی ‌ادامه داد: توزیع بروشور، اقلام فرهنگی، آموزش‌های اجتماعی، برپایی کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های گروه فرهنگی کاروان است.

رئیس جمعیت هلال احمر خوروبیابانک اضافه کرد: در این‌کاروان روستائیان این شهرستان تحت پوشش اقدامات درمانی، آموزشی، فرهنگی داوطلبان جمعیت هلال احمر قرار می‌گیرند و بخشی از نیازهای حمایتی و درمانی، فرهنگی و آموزشی آنها برآورده خواهد شد.

وی افزود: این ‌کاروان شامل شش کمیته درمان، فرهنگی، آموزش، تدارکات و پشتیبانی، روابط عمومی و حمایتی است.

منبع: خبرگزاری فارس

*****

مروری بر 5 مطلب اخیر اخبار شهرستان در این وبلاگ:
60 هزار جلد کتاب در کتابخانه های خوروبیابانک موجود است
کلاته از منطقه شکار ممنوع حفاظت شده به مدیریت ارتقاء می یابد
افتتاح 25 طرح عمرانی خدماتی در خوروبیابانک
بزرگ ترین دریاچه فصلی نمک جهان در خور و بیابانک قرار دارد
رقابت های شترسواری در خور و بیابانک برگزار می شود




برچسب ها : اخبار شهرستان