برای دیدن کل مطالب اقتصادی اینجا کلیک کنید

خبرگزاری تسنیم: مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با اشاره به این‌که تا پنج سال آینده این بندر به بندرعباس متصل می شود، گفت:‌ از ابتدای امسال تا پایان تیرماه تخلیه و بارگیری کالا در این بندر از مرز یک میلیون و 400 هزار تن عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم سید علی نعیمی با بیان این‌که 62 درصد از این رقم مربوط به صادرات بوده که رشد قابل ملاحظه ای داشته است، افزود:‌ امسال حجم واردات در بنادر شمالی  با کاهش همراه بوده که این کاهش در بندر امیرآباد در مقایسه با سال گذشته به دو درصد می رسد.

وی از شروع ساخت چهار پست اسکله در این بندر با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال خبر داد و افزود: با اتمام این پروژه ظرف 30 ماه آینده حدود 25 درصد به ظرفیت بندر امیرآباد افزوده می شود.

نعیمی همچنین از اتمام ساخت اسکله رو رو ریلی بندر امیرآباد خبر داد و گفت: این اسکله تا پایان سال جاری عملیاتی می شود.

وی به در دست ساخت بودن  جاده شمال - جنوب (بندرامیرآباد - بندرعباس ) اشاره کرد و گفت: این مسیر زمینی که شامل بندرامیرآباد به بهشهر ؛ بهشهر به گلوگاه ؛گلوگاه به دامغان ؛دامغان به جندق ؛ جندق به یزد؛ و یزد به بندرعباس است تا پنج سال آینده به بهره برداری می رسد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد درباره اخرین وضعیت این مسیر گفت: این مسیر از بندرامیرآباد به بهشهر در حال ساخت است از دامغان به جندق ساخته شده است و تنها مسیر 68 کیلومتری گلوگاه به دامغان باید ساخته و مسیر یزد به بندرعباس نیز باید بهسازی شود.

وی گفت: با ساخت این جاده مسیر کنونی 1100 کیلومتری بندرامیرآباد به بندرعباس حدود 250 کیلومتر کوتاه تر می شود.

نعیمی افزود: علاوه براین با بهره برداری از این مسیر تراتزیت کالا از کشورهای آسیای میانه از طریق بندر امیرآباد به کشورهای خلیج فارس آسان می شود ضمن اینکه شکوفایی و رونق اقتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

لزوم توسعه خطوط ریلی و جاده ای منتهی به بنادر

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد به عنوان یک فعال بندری درباره نکاتی که باید مورد توجه دولتمردان آینده قرار گیرد، اظهار داشت: در ابتدا باید بازاریابی درستی از حجم صادرات و واردات و نیازهای بازار‌های هدف در منطقه خزر صورت گیرد.

نعیمی با بیان اینکه امکان ترانزیت بسیاری از کالاهای وارداتی و صادراتی کشورهای حاشیه خزر از ایران وجود دارد به مانا گفت: نکته بعدی اتمام سریع ساخت مسیر شمال- جنوب و یا همان مسیر بندرامیرآباد به بندرعباس است همچنین باید مسیر امیرآباد - سرخس - چابهار نیز مورد توجه قرار گیرد.

ضرورت تسریع در توسعه بنادر

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد سپس توسعه خطوط ریلی و جاده ای منتهی به بنادر و استانهای ساحلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: مسیر ریلی از بندرامیرآباد به سمت جنوب شرق کشور و از بندر امیرآباد به استان گلستان و خراسان باید ریل‌گذاری شود به طوری که امکان انتقال کالا از بندرامیرآباد به خراسان و از این استان به سیستان و بلوچستان و بالعکس فراهم شود.

وی فعال سازی بیشتر مناطق ویژه اقتصادی بندری کشور را به منظور جذب بهتر سرمایه های داخلی و خارجی خواستار شد و گفت: موضوع دیگر سرعت در توسعه بنادر کشور است. هرچند اقدامات بسیار خوبی در این بخش انجام شده است اما با توجه به توسعه بنادر در کشورهای همسایه و منطقه باید سرعت بیشتری به روند توسعه بنادر کشور بدهیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

*****

مروری بر مطالب اخیر اقتصادی در این وب سایت:
خبری داغ درباره حقوق کارمندان
یارانه مردادماه امشب در حساب مردم
جزئیات نرخ بیکاری در 397 شهر/ 20 شهر اول بیکار کشور کدامند
وانت جدید ایران خودرو + عکس
دلار2000 تومان!




برچسب ها : اقتصادی