برای دیدن کل مطالب گردشگری اینجا کلیک کنید

تهران - ششمین دوره کویرنوردی و کویرشناسی دانشجویان ایران در کویر مصر واقع در کویر مرکزی ایران برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، مرکز گردشگری علمی - فرهنگی دانشجویان ایران(istta) برگزارکننده این تور برای استادان دانشگاه، دانشجویان و کارشناسان بنام حوزه کویرنوردی است که روزهای 18 و 19 مهر در کویر مصر برگزار می شود.
بازدید از روستا و نخلستان های زیبای مصر در دل کویر مرکزی ایران، شتر سواری در کویر، بازدید از روستا و نخلستان‌های گرمه و قلعه باستانی بیاضیه، بازدید نمایی از طبیعت شگفت انگیز «کوه جن» و دریاچه شگفت انگیز خور و بیابانک از برنامه های این تور آموزشی است.
دانشجویان شرکت کننده در این تور آموزشی با پوشش گیاهی و جانوری توسط استاد راهنمای تور آشنا می شوند.
پیمایش تپه ها و شن های روان کویر مصر، شن درمانی، رصد ستارگان در شب کویر با استفاده از گروه و تلسکوپ های پیشرفته، گشت شبانه در کویر و شب نشینی دور آتش، کمپینگ در مناطق طبیعی بکر از جمله برنامه های این طرح به شمار می رود.
کویر مصر در روستای مصر و 55 کیلومتری شهرستان خور از توابع استان اصفهان واقع در دشت کویر ایران است. این منطقه از مقاصد مهم گردشگری ایران است و دریای شنی کویر مصر برای همه طبیعت‌گردان جاذبه ای منحصر به فرد به شمار می رود.
وجود تپه های شنی وسیع در دل کویر، آثار تاریخی متعدد از جمله نارنج قلعه و قلعه تاریخی بیاضه و از طرفی آب و هوای مناسب این منطقه در فصل پاییز می تواند بهترین زمان سفر به این منطقه باشد.
دانشجویان علاقه مند به شرکت در این تور آموزشی می توانند برای پیش ثبت نام به پایگاه اینترنتی www.istta.ir مراجعه کنند .
مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران تورهای کویرنوردی و کویرشناسی ویژه دانشجویان و اساتید را در کویرهای سمنان، مرنجاب، کویر شهداد و مصر برگزار کرده است.

منبع: ایرنا

*****



برچسب ها : گردشگری