برای دیدن کل مطالب اقتصادی اینجا کلیک کنید

عضو شورای پول و اعتبار گفت: به طور رسمی در شورا صحبتی از رفع تحریم سوئیفت بانکی نشده است، اما برخی خبرها امیدواریهایی در این باره ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از ایسنا محمد حسن‌نژاد خاطرنشان کرد: برآیند مذاکرات ایران در نیویورک و گفت‌ وگو‌ی تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با رئیس جمهور کشورمان امیدواری‌هایی ایجاد کرده است و ما در بخش اقتصاد خوش‌ بین هستیم که با کاهش تحریم‌ ها مواجه شویم، اما باید بپذیریم که نمی‌شود، انتظار داشت در مدت کوتاهی همه تحریم‌ها برداشته شود.

حسن نژاد افزود: این موضوع که تحریم جدیدی به تحریم‌های سابق اضافه نشود و شیب تحریم‌ها رو به کاهش باشد خود یک امیدواری در بازار ایجاد می‌کند کما این که در روزهای اخیر شاهد اثرات آن در بازار و مراودات اقتصادی بوده‌ایم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ ارز گفت: من فکر می‌کنم رئیس بانک مرکزی اگر هم نظر خاصی روی نرخ ارز دارد، نباید آن را اعلام می‌کرد،زیرا همین اعلام به بازار سمت و سو می‌دهد و اثرات منفی خواهد داشت.

حسن نژاد افزود: آنچه که در قانون آمده است، مدیریت شناور نرخ ارز است، اما آنچه که مشخص است، نرخ واقعی ارز بسیار پایین‌تر از آن است که در بازار شاهدیم و این که بگوییم در صورت کاهش بیشتر قیمت ارز صادرکنندگان دچار مشکل می‌شوند منطقی و علمی نیست.

وی تاکید کرد: ما در طول حدود یک سال شاهد کاهش محسوس ارزش پول ملی و در مقابل افزایش بی‌سابقه نرخ دلار بوده‌ایم که شاید در دنیا با این سرعت تغییرات بی‌سابقه بوده است و با افزایش قیمت ارز نیز هیچگاه ندیدیم که صادرکنندگان منفعت ببرند، پس این که بگوییم کاهش قیمت ارز صادرکننده را دچار مشکل می‌کند درست و منطقی نیست و تنها عده‌ای واردکننده و دلالان سودجو هستند که نگران کاهش قیمت ارز در شرایط  کنونی بازار هستند.

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: آنچه که باید به آن امیدوار بود کاهش بیشتر قیمت ارز است و با توجه به تاثیرات سیاسی و تحولات اخیر در مراودات سیاسی بین ایران و کشورهای بزرگ جهان این امیدواری وجود دارد که در صورت عدم دخالت یا تصمیمات غیرکارشناسی کاهش قیمت ارز ادامه پیدا کند؛ ضمن آنکه در روزهای آینده شاهد تاثیر تصمیمات اقتصادی در بازار ارز نیز خواهیم بود و این تصمیمات در کنار موضوعات سیاسی می‌تواند سرعت بیشتری به کاهش نرخ ارز بدهد.

منبع: شبکه خبر

*****

مروری بر مطالب اخیراقتصادی در این وب سایت:
سهمیه های جدید بنزین امشب واریز می شود
مبلغ و زمان واریز یارانه نقدی \شهریور\ ماه اعلام شد
آغاز برداشت گیاهان بنه و خنجوک در اصفهان
اعطای هشت فقره تسهیلات طرحهای اقتصاد مقاومتی به بسیجیان خوروبیابانک
پژو 308 در راه تولید (+عکس)




برچسب ها : اقتصادی