قدس آنلاین - قزوینی: معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با کینه توز توصیف کردن حکومت عربستان سعودی گفت: مسؤولان سعودی هنگامی که نشانه های نزدیکی میان ایران و آمریکا را دیدند دیوانه شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، جفری ویلتمن معاون دبیرکل سازمان ملل و سفیر سابق آمریکا در بیروت در حمله ای شدید علیه عربستان، دولتمردان آن را با کلماتی بی سابقه مورد حمله قرار داد.
الاخبار به نقل از برخی مسؤولان لبنانی و عرب که با ویلتمن دیدار داشتند نوشت: معاون دبیر کل این اظهارات خود را در حاشیه دیدارهای مجمع عمومی سازمان ملل که چند هفته قبل برگزار شد بیان داشته است.
ویلتمن به این مسؤولان گفته بود عربستان به هیچ وجه خواهان استقرار دولت در لبنان نیست.وی با عباراتی بی سابقه به آنان گفت: نمی دانم این دولت (سعودی) چگونه به حکومت خود ادامه خواهد داد.تاکنون وقیح تر و بدتر از دولت عربستان ندیده ام !
این دیپلمات آمریکایی در ادامه با انتقاد از مواضع سعودی ها در قبال عراق گفت: بعد از اختلاف نظر عربستان با عراق، سعودی ها همه روابط خود را با این کشور قطع کردند مسؤولان عربستان تحمل دیدن هرگونه تحول و چیز جدیدی را در عراق ندارند. آنها هنگامی که نشانه هایی از نزدیکی روابط آمریکا و ایران را دیدند دیوانه شدند تا جایی که نه تنها سعود الفیصل وزیر امور خارجه از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اجتناب کرد بلکه حاضر به توزیع متن سخنرانی در میان حاضران نیز نشد. ویلمتن در ادامه از حاضران پرسید: آیا این رفتار ها کینه توزی نیست؟
الاخبار از قول سفیر سابق آمریکا در بیروت نوشت: ریاض همین برخورد را با لبنان در پیش گرفته است. این کشور نمی خواهد حتی نام لبنان و رئیس جمهور آن میشل سلیمان را بشنود. سعودی ها موافق تشکیل دولت در لبنان نیستند و به دنبال تعطیل کردن همه فعالیت های این کشور هستند.
                                                                           قدس آنلاین




برچسب ها : سیاسی