ظریف:‌ حاضر به پذیرفتن پیشرفتی جدی به جای یک موافقتنامه هستم

ظریف پیش از عزیمت به ژنو در رم پایتخت ایتالیا گفت: "هرگونه احتمال" برای یک پایان موفقیت آمیز در مذاکرات با شش کشور وجود دارد به شرط آنکه همه طرف‌ها از حسن نیت و اراده سیاسی برای حل مسائل برخوردار باشند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، به نقل از رویترز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه گفت ایران در نشست این هفته در ژنو با قدرت‌های جهان می‌تواند به پیشرفتی جدی در مذاکرات درباره حل مسئله هسته‌ای تهران دست یابد.

ظریف پیش از عزیمت به ژنو در رم پایتخت ایتالیا افزود "هرگونه احتمال" برای یک پایان موفقیت آمیز در مذاکرات با شش کشور وجود دارد به شرط آنکه همه طرف‌ها از حسن نیت و اراده سیاسی برای حل مسائل برخوردار باشند.
وی تصریح کرد: "من حاضر به پذیرفتن پیشرفتی جدی به جای یک موافقتنامه هستم اما مطمئن هستم با یک اراده سیاسی می‌توانیم به پیشرفت و حتی به موافقتنامه دست یابیم."

وزیر امور خارجه کشورمان پس از رم برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 راهی ژنو سوئیس خواهد شد.

شایان ذکر است؛ جدید‌ترین دور مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در روز چهارشنبه، 29 آبان در ژنو آغاز خواهد شد،

 "سید عباس عراقچی"، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، پیرامون چگونگی مذاکرات آتی با گروه 1+5 اظهار داشت: ‌مذاکرات به روال معمول خود با حضور "محمدجواد ظریف" و "کا‌ترین اشتون" آغاز می‌شود و اینکه وزرای امور خارجه در این دور نیز حضور یابند به خودشان بستگی دارد و تاکنون برنامه‌ای در این خصوص اعلام نشده البته ممکن است وزرا بنابر تصمیم خودشان در نشست حضور یابند.

دور قبلی مذاکرات به مدت 3روز (16، 17، 18 آبان ماه) که به لحاظ حساسیت و سطح مذاکره‌کنندگان، در نوع خود بدیع و بی‌سابقه، گرچه با خوش‌بینی طرفین و تلاش‌های بسیار "فرزندان انقلاب" جهت حفظ حقوق حقه مردم ایران همراه بود، اما کارشکنی‌های برخی از طرف‌های اروپایی بویژه فرانسه و فشارهای رژیم صهیونیستی به توافق نهایی و مطلوب نرسید.//باشگاه خبرنگاران




برچسب ها : سیاسی