خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان گفت: دومین ایستگاه رادیویی صدا و سیمای مرکز اصفهان در روستای چاه ملک از توابع شهرستان خور و بیابانک افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

علی کلباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دومین ایستگاه رادیویی صدا و سیمای مرکز اصفهان واقع در روستای چاه ملک در 42 کیلومتری شهر خور افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به موقعیت روستای چاه ملک بیان داشت: به لحاظ وسعت و گستردگی شهرستان‌ خور و بیابانک و بعد مسافتی حدود 420 کیلومتر از مرکز اصفهان فاقد دریافت امواج متوسط AM صدای استان اصفهان بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان ادامه داد: علاوه بر این صدای سراسری نیز به خوبی توسط ایستگاه‌ها در این شهرستان دریافت نمی‌شد.

وی با بیان این مطلب افزود: به همین دلیل یک ایستگاه رادیویی را در مدت دو سال و با اعتباری بیش از 10میلیارد ریال از منابع استانی و سازمان صدا و سیما ساخته و مورد بهره‌برداری قرار دادیم.

کلباسی تاکید کرد: این ایستگاه رادیویی در زمینی به مساحت 9 هکتار و زیر بنای 680 مترمربع قادر است صدای استان اصفهان را روی موج 1260و صدای سراسری روی موج 1359کیلو هرتز با قدرتی معادل 10هزار وات برای بخش وسیع خور و بیابانک پخش کند.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این ایستگاه رادیویی در روستای چاه ملک شهرستان خور و بیابانک را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: علاوه بر این شهرستان استان‌های هم جوار مانند یزد، شهر طبس، بخشی از خراسان جنوبی و استان سمنان واقع در کویر مرکزی ایران نیز می‌توانند امواج رادیوی اصفهان و سراسری را دریافت کنند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان اظهار داشت: راه‌اندازی این ایستگاه رادیویی اشتغال‌زایی 13 نفر از نیروهای بومی را نیز به همراه داشته است.




برچسب ها : چاه ملک