سرویس اقتصادی بی باک: سالهاست که در بوق و کرنا کرده اند که چرا فکری به حال وضعیت معیشتی مردم نمی شود و کسی به داد مردم نمی رسد و ...، زمزمه های سیاه‌نمایانه‌ای که هیچگاه از پیشرفتها و اقتدار کشور در سالهای اخیر سخنی نگفت. انتخابات برگزار شد و با نمره لب مرزی جناب روحانی پیروز انتخابات شد. حالا همگان منتظر امید و تدبیر مدعیان بودند که به یکباره امید دانشمندان هسته ای و فرزندان شهدا ناامید شد و درب تاسیسات هسته ای پلمپ شد و یاران شهید احمدی روشن به گفته امام جمعه محترم تهران، یکی یکی اخراج گردیدند.

به گزارش بی باک، حالا که عزت و پیشرفت هسته ای کشور زیر پای دیپلماسی تکیه کرده بر غرب دولت یازدهم، لگد مال شده است، نوبت به وضعیت معیشت و اقتصاد محرومان جامعه است که سروسامانی بگیرد اما باز هم اتفاق خاصی نمی افتد و همگان شاهدند که نچرخیدن سانتریفیوژها هم نتوانست وضعیت را بهتر از قبل کند و از کارشکنی غربیها بکاهد بلکه اینبار دولتمردان درخواست دارند که مردم درب حساب یارانه ای خود را پلمپ کنند و گردش حساب یارانه‌ای خود را متوقف نمایند و الا دولت مجبور می شود که خود این حرکت را نیز متوقف کند!

واقعا اگر دولتمردان یازدهم ناراحت نمی شوند و از این نقد بر آشفته نمی گردند، می توان سئوال کرد که این چه امید و تدبیری است که حضرات در جامعه حکم فرما کرده‌اند که حالا دیگر نه سانتیفوژی می چرخد و نه حساب مالی خانواده های مستضعف جامعه؟!

گفتنی است؛ رئیس‌جمهور در دیدار با منتخبین استان هرمزگان و در جریان سفر استانی دولت به این استان به تکلیف مجلس در زمینه هدفمندی یارانه‌ها برای دولت اشاره کرد و افزود: مجلس دولت را مکلف کرده که از سال آینده یارانه را به کسی بدهیم که متقاضی باشد و در مرحله بعد نیازمند باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به برخی مشکلات اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به شکل فعلی تصریح کرد: نتیجه این نوع پرداخت این می‌شود که بخش‌های برق وضعش بدتر می‌شود و درمان بهبود پیدا نمی‌کند و این پول را به مردم می‌دهیم.

روحانی با بیان اینکه باید وارد این عمل شویم و مردم نیز کمک کنند و دست به دست هم دهیم، تصریح کرد: خواست ما از همه مردم این است که وقتی فرم جدید جمع‌آوری اطلاعات خانوار برای دریافت یارانه توزیع می‌شود، این فرم را پر نکرده و از دریافت یارانه انصراف دهند.

وی اضافه کرد: حتی کسی که نیازمند است این یارانه را نگیرد و به دولت بگوید که بخش‌های درمان، محیط زیست و دیگر قسمت‌ها را درست کند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه کسانی که به این پول نیاز ندارند از دریافت آن انصراف دهند، ادامه داد: ما در سال آینده به صورت مرحله‌ای همه مردم را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم./ بی باک




برچسب ها : سیاسی