پیام خور: یکی از شهروندان خوری در بخش نظرات پل ارتباطی مردم و مسئولین انتقاداتی نسبت به اردوهای هلال احمر و نحوه کمک به نیازمندان جامعه صورت دادند. این موضوع به آقای ایرجی رئیس محترم هلال احمر خور منتقل شد و وی پاسخی ارائه نمودند.

انتقاد از مسئول هلال احمر: 

آقای ایرجی در هلال احمر مثل آقای هنری که یادش بخیر فعال نیست آقای هنری تو خیلی از کارها از جوونها استفاده می کردن و اردوهایی هم ترتیب میدان بندرانزلی،مشهد،طبس و... والبته دیدم به افرادی هم کمک میکردن مثل وسایل بزرگ وسنگین برای تهیه جهیزیه،کمک هزینه درمان،ماه رمضان طرح همای رحمت و... افراد بیشتری راحمایت میکردن.من میبینم همسایه بنده خدای ما گاهی میادبا مادرم درددل میکنه ومن حرفاشون را میشنوم که از زمان ورود ایرجی به هلال احمر از لیست کمک گرفتن محروم شده ،زن بی سرپرست وبدون حقوق ودرآمده که با سیلی صورتش را سرخ داره اما برای ایرجی تشخیص این موضوع سخته اما آقای هنری درک میکردن ودرحد توان بهشون کمک میکردن واصلا از ایشون کم نمی اومد اما حالا نمیدونم سهمیه های اردو واعتبارات کمک کجا میره وخرج کی میشه؟ ..

جوابیه مسئول هلال احمر:

آقای ایرجی در این پاسخ به این انتقاد گفت: در سه سال گذشته اعضای فعال به اردوهای خارج از شهرستان مانند راهیان نور، مشهد، بندر انزلی، طبس و شیراز و اردوهای درون شهرستانی مانند اردوی بیاضه، مصر و آبشار جندق اعزام شده اند. حتی در سه روز اخیر 4 برادر و 3 خواهر فعال به اردوی راهیان نور اعزام شده اند.

وی افزود در زمان مدیریت سابق، افراد اعزامی به این اردوها، تنها از شاخه آزاد خور و اختصاصا از جوانان شهر خور انتخاب می شدند ولی در زمان مدیریت جدید در شهرستان خوروبیابانک شاخه های جدیدی به جمعیت افزوده شده است و از تمام این شاخه ها اعزامی داریم.

ایرجی ادامه داد: کانون غنچه های هلال، شاخه آزاد خور، فرخی، جندق و شاخه های روستایی مهرجان و چاهملک و یک کانون دانشجویی از جمله مواردی هستند که در این مدت تشکیل شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر خوروبیابانک خاطر نشان کرد با توجه به اینکه بودجه در نظر گرفته شده در این سالها کاهش یافته و سهمیه های معدودی برای خوروبیابانک اختصاص یافته است ما تصمیم گرفتیم برای اینکه از تمامی شاخه ها و کانونها افرادی به اردوها اعزام شوند، افراد فعال این شاخه ها را انتخاب نماییم به گونه ای که این افراد تنها اختصاص به شهر خور نداشته باشند و پراکندگی این اعضا به تمام نقاط شهرستان و روستا ها هم برسد و این کار عملیاتی شد.

وی در بخش دوم به طرح های اجتماعی و کمک های این جمعیت به خانواده های هدف اشاره کردند و افزودند: طرح همای رحمت، طرح فرشتگان رحمت و طرح امید از جمله طرح هایی هستند که در خوروبیابانک اجرا می شوند.

وی افزود: قبل از مدیریت اینجانب سبدهای در نظرگرفته شده برای این طرح ها (لوازم التحریر، پوشاک و مواد غذایی) تنها در شهرهای خور و فرخی توزیع می شد ولی اکنون در تمام روستاها و شهرهای خوروبیابانک به نیازمندان واجد شرایط توزیع می شود.

ایرجی خانواده های بی سرپرست، بدسرپرست و بیماران صعب العلاجی را که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی قرار ندارند را جزء خانواده هایی دانست که مشمول دریافت این کمکها هستند و اگر طبق گفته این شهروند منتقد اگر خانواده ای قبلا از این کمکها بهره مند بوده و اکنون مشمول دریافت نیستند به احتمال فراوان تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی قرار گرفته اند. در غیر اینصورت این خانواده ها می توانند با مراجعه به هلال احمر نام خود را در لیست افراد واجد شرایط ثبت نمایند

انتهای گزارش/

پیام خور: ضمن تشکر از آقای ایرجی رئیس محترم هلال احمر خوروبیابانک بابت احترام به شهروندان و پاسخگویی به پرسش شهروند گرامی، امیدوارم جناب آقای امیر علی هم جواب سوال خود را دریافت نموده باشند.

منبع: پیام خور

*****

مروری بر مطالب اخیر اخبار شهرستان در این وب سایت:
برگزاری دوره آموزشی فعال به کادر بسیجیان شهرستان خوروبیابانک
آیین توریع و معارفه فرماندار شهرستان خوروبیابانک برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرماندار خوروبیابانک

برگزاری جلسه کمیته ساماندهی سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در شهرستان
ثبت نام اردوی راهیان نور جنوب (کربلای ایران) آغاز شد

*****

مروری بر مطالب اخیر خور در این وب سایت:
عملیات ساخت سرویس بهداشتی در ضلع شرقی وادی السلام
حوزه علمیه ریحانه النبی شهرخور 14 بهمن افتتاح خواهد شد
واکنش مردم و مسئولین خوروبیابانک نسبت به یک مصاحبه

خور در هفته ای که گذشت(به روایت تصویر)

از پنجره فولاد امام رضا (ع) تا ضریح شش گوشه اباعبدالله الحسین (ع)




برچسب ها : اخبار شهرستان برچسب ها : خور