به در و دیوار زدن اسرائیل برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران
ایران اگر به "آستانه هسته‌ای" برسد، موقعیتی که ژاپن و آلمان نیز در آن هستند، در این سطح باقی نخواهد ماند و به سوی داشتن بمب حرکت خواهد کرد.

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، یووال اشتاینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی اسرائیل، که مسئولیت پرونده ایران را در کابینه این رژیم بر عهده دارد، در مقاله‌ای در روزنامه واشینگتن پست، نوشته‌است که برخورداری ایران از برنامه غنی‌سازی اورانیوم، سایر کشورهای منطقه را نیز به در پیش گرفتن شیوه مشابه، سوق خواهد داد.

 

به گزارش رادیو فردا(Radio Farda)، اشتاینیتز در این مقاله نوشته‌ است ادامه غنی‌سازی اورانیوم، حتی تنها با سه هزار دستگاه سانتریفیوژ و با غلظت سه و نیم درصد، هنوز این امکان را به ایران می‌دهد که در شش ماه تا یک سال، اورانیوم کافی را برای ساخت بمب اتم ذخیره کند.

 

به نوشته این وزیر اسرائیلی، اگر در پیمان نهایی اتمی، ایران بتواند اورانیوم را غنی کند، این امر به منزله شناسایی دوفاکتوی حق غنی‌سازی برای این کشور است و در آن صورت، سایر کشورها نیز در مسیر مشابه قرار خواهند گرفت.

 

به ادعای اشتاینیتز، ایران اگر به "آستانه هسته‌ای" برسد، موقعیتی که ژاپن و آلمان نیز در آن هستند، در این سطح باقی نخواهد ماند و به سوی داشتن بمب حرکت خواهد کرد/ جام سیاسی




برچسب ها : سیاسی