کانون های فرهنگی

مراسم بیست و یکمین سال تشکیل کانون های فرهنگی مساجد از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های نایین و خوروبیابانک با همکاری کانون امامزاده سید داود و الزهرا خور در مسجد الزهرا (س) شهرخور برگزار شد.

به گزارش سفیرخور در این مراسم ماشاالله فخّار زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان های نایین و خوروبیابانک با اشاره به اهمیت کار فرهنگی همراه با نشاط در مساجد که سبب جذب نوجوانان و جوانان می شود گفت: پس از جنگ تحمیلی و تغییر تاکتیک دشمن به سمت تهاجم فرهنگی، با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری که عناوین شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی و ناتوی فرهنگی بیان کردند، در سال 1371 توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت ایجاد کانون های فرهنگی مساجد برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شد.
وی افزود: کانون های مساجد پایگاهی برای جذب جوانان در ابعاد مختلف است، و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص غنی نمودن کانون های فرهنگی هنری مساجد، باید از پتانسیل های موجود شهرستان و با کمک ادارات شهرستان این امر تحقق یابد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نایین و خوروبیابانک گفت: هم اکنون مجوز تاسیس دو کتابخانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اخذ شده، و در صورت تمایل دیگر کانون های فرهنگی امکان تخصیص مجوز تاسیس کتابخانه در سال آتی نیز می باشد.
فرماندار شهرستان خوروبیابانک در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان خوروبیابانک گفت: حضور یک کانون پرتحرک، فعال، مذهبی، اجتماعی و مردمی، یک سنگر محکم و سد سدیدی است در برابر تهاجم فرهنگی استکبار جهانی است.
علی استوار افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بیش از 6000 شبکه تلوزیونی و سایت ها که در خط مقدم هستند که علیه نظام جمهوری اسلامی و مبانی فکری ما در حال تخریب هستند.
وی افزود: در حال حاضر که دشمنان یک سیاست جهت دار برای تخریب نظام جمهوری اسلامی است، اگر اندیشه های جوانان فعال ما با همکاری هیات امنای مساجد در جهت تقویت کانون های فرهنگی هنری گام بردارد مثمر ثمر خواهد بود.
فرماندار خوروبیابانک اظهار داشت: باید مساجد و کانون های فرهنگی مساجد یک فضای شاد، مفرح و با نشاط برای جذب بهتر جوانان ایجاد کنند.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ذوالفقاری امام جمعه شهرخور در سخنانی گفت: امروزه دلمردگی و افسردگی در جامعه تقریبا رسوخ کرده است، نسخه ی دل های مرده با توجه به سخن امام صادق (علیه السلام) دوری از فکر گناه است.
وی افزود: امروز وظیفه متولیان فرهنگی است که به فکر جامعه باشند، کانون های فرهنگی هنری مساجد، با کمک بسیج با محوریت امام جماعت مسجد می توانند نقش مهمی برای احیای دل ها داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان خوروبیابانک گفت: امام صادق (علیه السلام) برای احیای دلهای مرده دو نسخه پیچیده است، اول اینکه به زیارت یکدیگر رفتن و دیگری ذکر احادیث اهل بیت.
در انتهای مراسم هدایایی به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان اهدا شد.

منبع: سفیر خور

*****

مروری بر مطالب اخیر اخبار شهرستان در این وب سایت:
پاسخ مسئول هلال احمر به یک پرسش
برگزاری دوره آموزشی فعال به کادر بسیجیان شهرستان خوروبیابانک
آیین توریع و معارفه فرماندار شهرستان خوروبیابانک برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه فرماندار خوروبیابانک

برگزاری جلسه کمیته ساماندهی سرمایه گذاری و توسعه اشتغال در شهرستان




برچسب ها : اخبار شهرستان