اگر از ظرفیت های شهرستان استفاده شود اقتصاد مقاومتی تحقق خواهد یافتبه مناسبت هفته بسیج سازندگی سرهنگ مسعود اکبری به بیان فعالیت های بسیج در سال گذشته پیرامون اقتصاد مقاومتی پرداخت و در ادامه برنامه های سال جدید برای تحقق شعال سال را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از سفیرخور، سرهنگ دوم پاسدار مسعود اکبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی پس از گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس خصوصا 118 شهید گلگون کفن شهرستان خوروبیابانک گفت: امیدواریم سال 93 که به فرموده ی مقام عظمای ولایت، مزین به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی می باشد، سال پرافتخار و پربرکت برای مملکت اسلامی و خصوصا این شهرستان کویری باشد و بتوانیم هر چه بیشتر در جهت تحقق و عینیت بخشی به شعار سال و برطرف نمودن دغدغه های مقام معظم رهبری کوشا باشیم.
وی افزود: ایشان همه ساله ابتدای سال، با توجه به تهدیدات و ضرورت های موجود، نامگذاری و راهبرد هایی را معین می فرمایند. امسال نیز برای چندمین سال متوالی، راهبرد اقتصادی و همچنین فرهنگی را برای عزت و تعالی ملت و کشور تعیین نمودند.
سرهنگ اکبری با اشاره به اینکه موتور محرک و پیش برنده و تعالی بخش یک کشور و نظام، سه مولفه علم، اقتصاد و فرهنگ می باشد گفت: الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی و مقاومت مردم عزیز ایران در برابر ناملایمات و استکبار جهانی در هر سه زمینه علم و اقتصاد و فرهنگ پیشرفت هایی حاصل گردیده اما به هیچ وجه کافی نمی باشد.
وی افزود: ما شاهد پیشرفت ها و جهش هایی در زمینه علم و کسب مدارج عالی در سطح آسیا و دنیا بوده ایم که باید با پشتکار بسیار زیاد این راه را ادامه دهیم اما در عرصه اقتصاد و  فرهنگ امروزه با توجه به تهدیدات و تهاجمات فرهنگی و تحریم های ناجوانمردانه و همچنین با نگاه به ظرفیت های موجود در کشور، ضرورت بیشتر ایجاب می کند که تلاش های گسترده تر و فراگیری صورت گیرد که بخش عمده و اصلی آن به عموم ملت و پای کار آمدن آحاد مردم بر می گردد و به فرموده مقام معظم رهبری، عزم ملی باید در این زمینه وجود داشته باشد و به تعبیر زیبای سردار نقدی، ریاست محترم سازمان بسیج، «عزم ملی یعنی بسیج و مدیریت جهادی یعنی مدیریت بسیحی»؛ سپاه و بسیج با توجه به رسالت خود و اینکه یک سازمان مردمی می باشد در هر دو موضوع فرهنگ و اقتصاد برنامه هایی دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خوروبیابانک افزود: در حوزه فرهنگ بهترین برنامه در بسیج حلقه های شجره صالحین و تربیت انسان های مومن و متعهد برای نظام و اسلام است که امسال نیز برنامه های فرهنگی همچون ترویج امربه معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان جهت آگاهی ساختن از مضرات ماهواره و تهاجمات نرم دشمن می باشد.
سرهنگ اکبری ادامه داد: بسیج در زمینه اقتصادی نیز بیشتر در بحث فرهنگ سازی و استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه خواهد داشت.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک با اشاره به فعالیت های اجرا شده در سال گذشته گفت: ناحیه مقاومت بسیج خوروبیابانک در سال 92 در زمینه های اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با محوریت بسییج سازندگی گام هایی را برداشته که می تواند زمینه ساز و مشوق فعالیت های بعدی باشد.
وی فعالیت های صورت گرفته را در دو بخش دسته بندی کرد و گفت: ابتدا در بخش محرومیت زدایی پروژه هایی مستقیما توسط بسیج سازندگی انجام شده که شامل ساخت زمین ورزشی در روستای چاهملک، مشارکت در ساخت خانه عالم در شهر خور می باشد.
سرهنگ اکبری همچنین افزود: پروژه هایی با همکاری و همراهی بسیج سازندگی و به همت گروه مهندسی سپاه صاحب الزمان (عج) انجام گرفت که شامل ساخت حمام بهداشتی آبگرم ویژه خواهران، تعمیر مساجد روستاهای نصر آباد؛ حسین آباد و امامزاده بازیاب و ساخت خانه عالم روستای گرمه و تعمیر و تجهیز کتابخانه در خور می باشد.
اکبری افزود: اقداماتی که در بخش اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی انجام شده است شامل پرداخت 335 میلیون تومان وام عقود اسلامی با تنفس 6 ماهه و ایجاد 20 واحد دامپروی؛ 2 واحد پرورش ماهی، بلوک زنی، زمینه سازی پرورش شترمرغ، 1 واحد پرورش قارچ و کمک به راه اندازی یک واحد گلخانه  بوده است و اختصاص مبلغ 600 میلیون ریال وام قرض الحسنه که شامل پروژه های قالی بافی، خیاطی، صنایع دستی، پرورش زنبور عسل بوده است، همچنین در سال 92 تعداد هفت هزار جوجه مرغ تخمگزار در سطح شهرستان توزیع شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیح خوروبیابانک با اشاره به محرومیت شهرستان گفت: شهرستان خوروبیابانک با نوجه به شرایط اقلیمی کویری و خاص، نبود زیر ساخت های اساسی مثل گاز در شهرستان، شاید شرایط اقتصادی مطلوبی نداشته باشد ولی نعمت ها و ظرفیت های بزرگ دیگری را داراست که اگر درست استفاده کنیم به معنی واقعی بحث اقتصاد مقاومتی در این شهرستان پیاده خواهد شد، همانطور که حضرت آقا فرمودند اصل مساله اقتصاد مقاومتی نگاه به درون و ظرفیت های درونی است.
اکبری ظرفیت های بالقوه شهرستان را اینگونه بیان کرد: در بخش کشاورزی گسترش و بهره وری در زمینه خرما، زیتون، زعفران، پسته، گیاهان دارویی، قارچ و صنایع تبدیلی و در بخش دامپروری، دام های سبک و سنگین از همه بهتر شتر و پرورش شترمرغ ، پرورش بلدرچین، کبک، بوقلمون، زنبور عسل، مرغ بومی و ایجاد و حمایت از صنایع دستی مانند قالیبافی ، چرم دوزی، گلسازی و صنایع ابتکاری با توجه به سنگ های نمکی مربوط به آب شور در منطقه، پرورش ماهی و آرتیمیا با توجه به نوع آب در منطقه می باشد.
وی افزود: اینها فقط نمونه ای از ظرفیت های شهرستان می باشد که هم می تواند زمینه شغلی خوبی را فراهم کند و هم کمک به جلوگیری از مهاجرت باشد، امسال نیز بسیج در همه این زمینه ها برنامه ریزی انجام داده که ان شاالله به یازی خداوند و با همت همه مردم و بسیجیان عزیز بتوانیم در جهت مردمی کردن اقتصاد از همه ظرفیت های موجود چه در حوزه فرهنگ و کارکرد های فرهنگی و چه در حوزه اقتصاد مقاومتی بهره بگیریم.
سرهنگ اکبری در پایان افزود: با تشکر از همه دستگاه ها، نهاد ها و اداراتی که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و در زمینه فرهنگی همراهی خوبی با بسیح و سپاه داشته اند، ائمه محترم جمعه و روحانیت معظم شهر های خور، فرخی و جندق، شهرداران محترم این سه شهر و همه روستاها، فرماندار محترم، اداره جهاد کشاورزی، سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش شهرستان و همه مردم خونگرم شهرستان کویری و بسیجیان دلاور و انقلابی تقدیر و تشکر می نمایم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی دانا - سفیر خور

*****

مروری بر مطالب اخیر اخبار شهرستان در این وب سایت:
روستای کویری مصر بیشترین میزان بارندگی را از آن خود کرد

نقش هنر اهالی کویر بر تارو پود قالی
متعهد نبودن شرکت گاز اصفهان نسبت به نبودن گاز در خوروبیابانک

آغاز گل دهی نخیلات تنها شهرستان استان اصفهان
راه اندازی کارخانه تولیدنایلون و نایلکس طلای سفیدکویرخور+تصاویر




برچسب ها : اخبار شهرستان