فرماندارخوروبیابانک با بیان اینکه این شهرستان مهمترین قطب معدنی استان اصفهان است، گفت: سالیانه دو میلیون تن سنگ از معادن این منطقه برداشت می شود.

"حسن فیروزی" روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ذخایر پتاس، نمک صنعتی، سنگ‌های تزئینی و ساختمانی، تالک، بنتونیت، میکا، کائولن از نمونه هایی هستند که در این شهرستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 168معدن سنگ دراین شهرستان در دست اکتشاف و بهره برداری است، گفت: با تامین اعتبارات مورد نیاز و ایجاد زیرساخت‌های لازم امکان توسعه صنعت سنگ دراین شهرستان فراهم شود.
وی، تامین ‌آب و گاز را از مهمترین زیرساخت‌های توسعه صنعت ومعدن دراین شهرستان عنوان وخواستار ایجاد کارگاه‌های فرآوری سنگ‌های تزئینی درکنار معادن خوروبیابانک شد.
کارشناس ارشد زمین شناسی و رییس ‌اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستانهای نایین و خوروبیابانک هم دراین‌باره گفت: سالیانه ‌یک میلیون و 228هزارتن سنگ از نوع سنگهای تزئینی مرمریت از معادن خوروبیابانک برداشت می‌شود که میزان تولید سنگ‌های تزئینی‌ در سال بیش از هشت میلیون و 500 هزار مترمربع است.
"مسعودمطلبی" با بیان اینکه بیش از 90درصد سنگهای تولیدی در معادن خوروبیابانک برای فرآوری به اصفهان حمل می‌شود، افزود: از میان آنها سنگ کبود مشتریان خاص خود را دارد و این سنگ به کشورهای چین، ایتالیا، آلمان و فرانسه صادر می شود.
وی ‌خاطرنشان‌کرد: با توجه به‌ اینکه شهرستان خوروبیابانک پتانسیل خوبی در زمینه تولید سنگ‌ دارد می‌توان با احداث کارگاه‌های برش‌کوپ ‌سنگ از ضایعات قابل بازیافت این معادن در راستای تبدیل به سنگ جدول، مصنوعات سنگی، سنگ دانه بندی شده و پودر سنگ استفاده کرد.
درشهرستان خوروبیابانک سه واحد سنگ بری وجود دارد که دو واحد آن در شهر جندق و یک واحد در شهرخور فعال است و دراین سه واحد حدود 25 نفر با استفاده از مزایای قانون کار و بیمه تامین اجتماعی به کار مشغول هستند.
شهرستان کویری خورو بیابانک با بیش از 23 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق اصفهان واقع است.



برچسب ها : اخبار شهرستان