لیگ جهانی والیبال 2014

تیم ملی والیبال کشورمان نخستین بازی خود در لیگ جهانی والیبال 2014 را با شکست پشت سر گذاشتند.

اولین بازی تیم والیبال ایران در لیگ جهانی 2014 مقابل تیم ملی ایتالیا در شهر تریسته برگزار شد که شاگردان اسلوبودان کواچ این مسابقه را با نتیجه سه بر صفر و با امتیازهای 25 - 19، 25 - 22 و 25 - 23 به میزبان خود واگذار کردند.

سعید معروف، شهرام محمودی، سیدمحمد موسوی، سامان فائزی، فرهاد قائمی، میلاد عبادی‌پور و عبدالرضا علیزاده ترکیب اولیه ایران در این بازی را تشکیل می‌دادند.

تیم کشورمان در ست اول بازی آغاز خوبی داشت و حتی اختلاف امتیاز با حریف را به سه رساند اما در ادامه ایتالیا توانست با تکیه بر عملکرد بازیکنانی چون ایوان زایتسف و سیمونه پارودی از تیم کشورمان پیش بیفتد. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 15 آخرین قسمت از نبرد پایاپای شاگردان کواچ مقابل حریف بود و در ادامه ایتالیا تا پایان با قدرت پیش رفته و ست نخست را 25 بر 19 به سود خود خاتمه داد.

آبشار شهرام محمودی آغاز عملکرد خوب ملی پوشان والیبال ایران در ست دوم بود، تیم ایران تا امتیاز 22 از میزبان پیش بود و به نظر می‌رسید که می‌تواند کار را در ست شماری به تساوی بکشاند اما در ادامه ایتالیا شرایط بازی را تغییر داد و در نهایت ناتوانی بازیکنان ایران در مقابله با سرویس‌های «ویتوری» برتری 25 بر 22 ایتالیا را در ست دوم رقم زد.

در ست سوم ایتالیا روان تر بازی کرده و قدرتش را به شاگردان کواچ تحمیل کرد تا با شکست 25 بر 23 در این ست، در مجموع ایران نخستین دیدار از ماراتن دوازده‌گانه را سه بر صفر به حریف خود واگذار کند.

دیدار دوم تیم ملی کشورمان مقابل ایتالیا که چهامین بازی آتزوری در لیگ 2014 محسوب می‌شود ساعت 22:30 روز یک‌شنبه 11 خرداد در شهر ورونا برگزار می‌شود.

در دیگر دیدار گروه A برزیل که دو دیدار ابتدایی خود را با نتایج مشابه سه بر یک به ایتالیا واگذار کرده بود و در نخستین مصاف بر لهستان غلبه کرده بود، بار دیگر ناکام ماند و در دیداری عجیب شکست سه بر صفر را با نتایج 24 - 26، 26 - 28 و 21 - 25 مقابل لهستان پذیرا شد.

با این نتایج ایتالیا با 9 امتیاز قدرتمندانه در صدر گروه قرار گرفت، برزیل و لهستان 3 امتیازی هستند و ایران بدون امتیاز و البته تنها با یک بازی در رده چهارم قرار گرفت.

منبع: ورزش سه




برچسب ها : ورزشی برچسب ها : والیبال