علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد

ایران در دومین حضور، چهارم شد

ایران نایب قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان شد

آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال 2014 شد

علی کریمی از فوتبال خداحافظی کرد

علی کریمی برای همیشه از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

علی کریمی، کاپیتان سابق تیم پرسپولیس و بازیکن پیشین تیم ملی امروز (یکشنبه) از فوتبال خداحافظی کرد.

کریمی پیش از این یک بار در زمانی که پیراهن پرسپولیس را به تن داشت، پس از شکست سرخپوشان در دیدار پایانی جام حذفی برابر سپاهان اصفهان همراه با مهدی مهدوی‌کیا از فوتبال خداحافظی کرده بود ولی در ادامه از تصمیم خود منصرف شد و با پوشیدن پیراهن تراکتورسازی به فوتبال بازگشت.

کریمی مرد سال 2004 فوتبال آسیا شناخته شد و سابقه بازی در بایرن مونیخ و شالکه را نیز در کارنامه داشت. او 127 بازی ملی را به نام خود ثبت کرد و در جام‌جهانی 2006 نیز یکی از 23 بازیکن تیم ملی بود.

علی کریمی پس از حرف و حدیث‌های فراوان و علیرغم اینکه دوست داشت با پیراهن پرسپولیس از دنیای فوتبال خداحافظی کند اما پس از سه پیشنهاد و عدم تمایل قرمزپوشان برای جذب او تصمیم خود را گرفت و از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

علی کریمی در پی تصمیم مبنی بر خداحافظی نامه‌ای در این خصوص نوشت که متن آن را در زیر می‌خوانید:

"به نام خالق هستی

میخی بر دیوار کوبیدم و کفش‌هایم را آویختم

خداحافظی همیشه تلخ و ناگوار است جدایی از عشقی که تار و پود وجودت را در تصرف دارد کار آسانی نیست. یک بار صرفا تحت تأثیر خداحافظی غریبانه مهدوی‌کیا تصمیمی افراطی گرفتم و فضای اندوهبار آن همه بی‌اعتنایی من را از فوتبال بیزار کرد و حالا خود را در پایان دیدم.

هر چند همین تصمیم افراطی و عجولانه باعث شد تا بعضی‌ها همه چیز را تمام شده بدانند و من را با دست خود به مسلخ ببرند.

با توجه به شرایطی که در آن قرار دارم راهی جز ترک صحنه برایم نمانده و این تصمیم را در حالی که تمام وجودم را شک و تردید و اندوهی ناشناخته گرفته با مردم خوب و مهربان وطنم به اشتراک می‌گذارم. تصمیم قطعی و برگشت‌ناپذیر. از این پس هواداری متعصب برای تیم محبوب پرسپولیس و تیم ملی کشورم خواهم بود. دوست دارم این را وظیفه خود می‌دانم از تمام سروران و مهرآفرینانی که مرا از یک فوتبال خیابانی به میادین جهانی همراهی و مساعدت نمودند تشکر کنم و البته تقاضا دارم اشتباهات و خطاهای این حقیر که در مقاطعی موجب آزردگی خاطر نگرانی و رنجش احساسات پاکشان شده بخشوده و مورد عفو خود قرار دهند.

من علی کریمی هر چه دارم بعد از خدا از فوتبال و محبت این مردم است که البته خود را شایسته این همه محبت و لطف نمی‌دانم چرا که در حقیقت قهرمانان واقعی این مرز و بوم آنانی هستند که به خاطر آسایش من و امثال من از آسایش و جان خود گذشتند تا آن آسایش و آرامش نصیب ما شود. از همین رو با درود و سپاس به شهدا و جانبازان راه وطن و آزادی این عزیزان را شایسته و لایق بالاترین ستایش‌ها می‌دانم اما از اینکه نتوانستم با پیراهن تیم محبوبم پرسپولیس فوتبال را ترک کنم اصلا ناراحت نیستم زیرا این اتفاق عجیبی نیست.

البته هرگز تن به بازی خداحافظی که متأسفانه در فوتبال ما نوعی حرکت تشریفاتی،تبلیغاتی و بعضا ریاکارانه است نخواهم داد. بسیاری از بزرگان فوتبال ما بی‌سر و صدا خاموش شدند و گورستان فراموشی رهسپارشان گردیدند. در خاتمه قلبا اعلام می‌دارم که به خداحافظی از فوتبال تمام حوادث و حاشیه‌هایش را هم در همان زمین خاک کرده و آنچه در این مسیر برایش پیش آمده را تنها چالش‌ها، رقابت‌ها و احساسات مقطعی می‌دانم و بالاخره کلام آخر باز با هواداران که همواره برایم اهمیت بالایی داشته و خواهند داشت شما همیشه در قلب من خواهید بود. از تمام احترامی که طی این سال‌ها نسبت به من داشتید لذت بردم و سپاسگزارم.

سرانجام باید از این خاک رفت. خوشا آنکه پاک آمد و پاک رفت. خاک پای تمام ایرانی‌ها هستم.
"


مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال - فلورانس

ایران در دومین حضور، چهارم شد

تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست مقابل ایتالیا به مقام چهارم لیگ جهانی والیبال 2014 رسید.

تیم ملی والیبال ایران با قبول شکست 3 بر صفر مقابل ایتالیا در دومین حضور خود در لیگ جهانی والیبال به مقام چهارم این تورنمنت 20 میلیون دلاری رسید.

تیم ملی والیبال ایران در 2 بازی آخر خود در لیگ جهانی 2014 به اندازه تمام بازی‌های گذشته خود کم انرژی و پر اشتباه بود. در این بازی محمد موسوی، مدافع وسط تیم ایران که در دیدار مقابل آمریکا مصدوم شده بود به بازی رسید و علاوه بر او، معروف، غفور، غلامی، قائمی، میرزاجانپور و ظریف (لیبرو) بازیکنان شروع کننده ایران در دیدار رده‌بندی لیگ جهانی والیبال مقابل ایتالیای میزبان بودند.

در ست‌های اول و دوم نرسیدن دریافت اول و حملات منسجم بازیکنان ایتالیا باعث شد تا شاگردان مائورو بروتو، تیم برتر میدان باشند. بازیکنان ایران در لحظاتی از بازی تنها توانستند اختلاف امتیازات را کم کنند. ست اول را ایران 25 بر 22 و ست دوم را 25 بر 18 واگذار کرد.

اسلوبودان کواچ در ست سوم ترکیب کاملا متفاوتی را به زمین فرستاد و مهدوی و قرا جای معروف و غفور را گرفتند. همچنین میلاد عبادیپور و آرمین تشکری نیز جای میرزاجانپور و غلامی را گرفتند تا شاید بازیکنان ذخیره بتوانند نتیجه دیگری را به سود ایران رقم بزنند. 2 تیم تا امتیاز 15 پا به پای هم پیش رفتند ولی امتیاز 16 را آتزوری گرفت. معروف و غفور در حالی که ایران 19 بر 17 عقب بود به جای خود برگشتند اما نتیجه‌ای بهتر از شکست 25 بر 22 برای ایران در این ست و شکست 3 بر صفر در کل به دست نیامد تا ایران در دومین سال حضورش در لیگ جهانی به مقام قابل توجه چهارمی برسد.


با دو مدال طلا و 5 برنز

ایران نایب قهرمان کشتی آزاد نوجوانان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران نایب قهرمان جهان شد.


رقابتهای کشتی آزاد نوجوانان جهان در شهر هومنه اسلواکی به پایان رسید که تیم ملی نوجوانان ایران با کسب دو مدال طلا و 5 مدال برنز با 68 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی جهان رسید. روسیه نیز با 78 امتیاز بر سکوی قهرمانی جهان ایستاد و آمریکا با 50 امتیاز سوم شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا گودرزی در وزن 42 کیلوگرم و عرفان آئینی در 46 کیلوگرم دو مدال طلای ایران را بر سینه زدند و پنج مدال برنز هم توسط نادر نصری (50 کیلوگرم)، مجتبی عموزاد (58 کیلوگرم)، کاوه رحمت آبادی (54 کیلوگرم)، امیررضا اکبرزاده(63 کیلوگرم) و نعیم حسن زاده (100 کیلوگرم) بدست آمد.

نتایج پایانی روز دوم:

در روز پایانی این رقابتها عرفان آئینی با اقتدار به مدال طلای وزن 46 کیلوگرم رسید و ستاره تیم ایران بود. او در مسابقه فینال حاجی دنیلخانوف از روسیه را با نتیجه 11- 2 شکست داد و صاحب گردن آویز طلا شد.

در مسابقه رده بندی وزن 54 کیلوگرم کاوه رحمت آبادی با نتیجه 7- 3 نایم میکیایی از بلغارستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 63 کیلوگرم امیررضا اکبرزاده موفق شد لطفی کوچوک ییلدیریم از ترکیه را مغلوب کند و صاحب مدال برنز شود.

در 76 کیلوگرم حامد منافیان در مصاف با سوسلان بک لاووئف از روسیه در مسابقه ای نزدیک با حساب 2 بر 2 و به دلیل از دست دادن امتیاز آخر شکست خورد و در رده پنجم قرار گرفت.

همچنین در مسابقه رده بندی وزن 100 کیلوگرم نعیم حسن زاده مقابل آلن کلخسائف از روسیه نمایش درخشانی داشت و با برتری 13 بر 3 صاحب مدال برنز شد.

رده بندی تیمی:

1- روسیه 78 امتیاز

2- ایران 68 امتیاز

3- آمریکا 50 امتیاز

4- گرجستان 49 امتیاز

5- آذربایجان 47 امتیاز

6- هند 37 امتیاز

7- ژاپن 32 امتیاز

8- ترکیه 29 امتیاز

9- قزاقستان 28 امتیاز

10- مغولستان 24 امتیاز


مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال - فلورانس

آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال 2014 شد

تیم ملی والیبال آمریکا با نتیجه 3 بر یک مقابل برزیل در فینال لیگ جهانی پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

فینال لیگ جهانی 2014 در سالن نلسون ماندلای شهر فلورانس ایتالیا بین دو تیم برزیل و آمریکا برگزار شد.


پس از یک بازی مهیج و پایاپای در نهایت تیم والیبال آمریکا موفق شد با نتیجه 3 بر صفر و امتیازهای ( 31-29، 21-25، 25-20 و 25- 23) برزیل را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

پیش از این در مسابقه رده بندی ایتالیا نیز ایران را با نتیجه 3 بر صفر شکست داده و برنز گرفته بود.

ملی پوشان والیبال ایران در دومین سال حضور خود در لیگ جهانی با پنج پله صعود در رتبه چهارم جدول رده بندی جای گرفتند.

رده بندی چهار تیم اول لیگ جهانی

1- آمریکا

2- برزیل

3- ایتالیا

4- ایران
منبع: ورزش سه



برچسب ها : ورزشی برچسب ها : والیبال برچسب ها : فوتبال برچسب ها : کشتی برچسب ها : کشتی آزاد