هواپیمای «ایران 140» به مقصد طبس، لحظاتی پس از بلند شدن، سقوط کرد/ هواپیما متعلق به «ساها» بوده است/ اکثر مسافران کشته شدند + عکس‌های اختصاصی رجانیوز

گروه اجتماعی - رجانیوز: دقایقی پیش سانحه‌ای در فرودگاه مهرآباد رخ داد. یک فروند هواپیمای مسافربری که از مهرآباد به سمت طبس در حال پرواز بود، دقایقی پس از پرواز، در شهرک آزادی (جاده مخصوص کرج) سقوط کرد.

به گزارش رجانیوز، این هواپیما از نوع «ایران 140» بوده و بنا بر اطلاعات کسب شده از سوی خبرنگار رجا، تعداد مسافرین آن 48 نفر بوده است.

 
این هواپیما در حال خروج از باند فرودگاه مهرآباد بود و پس از اندکی پرواز، دم هواپیما در منطقه «تهرانسر» از بدنه جدا شده و سقوط کرد. بر اساس این گزارش، ظاهرا خلبان این هواپیما، اوکراینی بوده است.
 
خبرهای رسیده، از کشته شدن اکثر مسافرین این پرواز حکایت می‌کنند.
 
یکی از شاهدان حادثه به «خبرنگار مهر» گفته است: هواپیما با سرعت بالایی با زمین برخورد کرد و به طور کامل شعله ور شد و تنها بال عقب هواپیما سالم مانده است.
 
در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند. تاکنون 6 جنازه از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده است. آتش سوزی در محل حادثه مهار شده و نیروهای امدادی در حال جستجو برای یافتن کشته ها و مجروحان این حادثه هستند.
 
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها: احتمالا اغلب مسافران کشته شده‌اند
 
 مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: در سانحه سقوط هواپیمای ایران 140 سپاهان ایر که احتمالاً به علت از دست دادن یک موتور رخ داده است، اغلب مسافران کشته شدند.
 
محمد ایلخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: ساعت 9:20 دقیقه امروز هواپیمای مسیر تهران - طبس متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان‌ایر هنگام بلند شدن از انتهای باند فرودگاه مهرآباد یک موتور خود را از دست می‌دهد و در شمال جاده مخصوص کرج سقوط می‌کند.
 
وی ادامه داد: در این هواپیما کرو پروازی شامل دو نفر خلبان، دو نفر مهماندار، دو نفر گروه فنی و دو نفر گارد امنیت پرواز بوده است.
 
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد: در این پرواز 34 مسافر بزرگسال، 3 نوزاد زیر دو سال و 3 کودک زیر 12 سال حضور داشتند.
 
ایلخانی بیان کرد: این هواپیما قطعاً سقوط داشته است و احتمال زنده ماندن مسافران آن کم است و شاید چندین نفر از این پرواز زنده مانده باشند.
 
دکتر امین صابری‌نیا، رئیس اورژانس کشور نیز به مهر گفت: پس از اعلام این سانحه کدهای زمینی و هوایی اورژانس تهران راهی محل سقوط هواپیما در شهرک آزادی شدند و در همان لحظات اولیه 5 مصدوم برای درمان به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.
 
از سوی دیگر، صادقی، رئیس مدیریت بحران استان تهران به «تسنیم» گفت: با دوربین مرکز مدیریت بحران در حال مشاهده صحنه حادثه هستم. خیابان شیشه مینا این هواپیما سقوط کرده است. یک تکه بزرگ هواپیما در محوطه و نیمه دیگر در پارک افتاده است. آتش‌نشانی و هلال‌احمر و ناجا در حال پاکسازی هستند. آتش‌سوزی ناشی از سقوط مهار شده است. ابعاد و تعداد تلفات معلوم نیست.
 
هواپیما متعلق به «ساها» بوده است
 
معاون وزیر راه و شهرسازی جزئیات بیشتری از هواپیمای سقوط کرده در شهرک آزادی تهران اعلام کرد.
 
احمد مجیدی در گفتگو با مهر درباره هواپیمای سقوط کرده در حوالی شهرک آزادی تهران گفت: این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان بوده که ساعت 9 و 18 دقیقه امروز از فرودگاه مهرآباد بلند شد ولی پس از دقایقی بنا به دلایل نامعلومی، سقوط کرد.
 
وی افزود: این هواپیما 40 مسافر عادی داشته که سه نفر زیر 3 سال و سه نفر زیر 12 سال بوده است.
 
مجیدی اعلام کرد: هواپیمای سقوط کرده، ایران 140 بوده و تعداد دقیق کشته شدگان هنوز مشخص نیست.
 
وی گفت: کارشناسان سازمان هواپیمایی بررسی‌‎های خود درباره دلایل این سقوط را آغاز کرده‌اند.
 
تیم بررسی به منطقه اعزام شده‌اند
 
معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی از اعزام تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی بر سر صحنه حادثه سقوط ایران 140 سپاهان خبر داد.
 
حمید حبیبی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 صبح امروز در مسیر تهران -طبس دچار سانحه شد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: این هواپیما در ساعت 9:18 دقیقه در مسیر تهران - طبس پرواز کرده بود، دچار سانحه شد.
 
‌حبیبی اظهارداشت: این هواپیما به شماره ثبت EP-GPA متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان حوالی ورزشگاه آزادی دچار سانحه شد.
 
وی اضافه کرد: به محض وقوع سانحه تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سانحه اعزام شده‌اند و اطلاعات تکمیلی در اطلاعیه های بعدی به اطلاع مردم خواهد رسید.
 
یکی از شاهدان این حادثه به فارس گفت: واقعا صحنه دلخراشی بود. دم هواپیما وسط خیابان افتاده است. آتشی که دودش آسمان شهرک آزادی را تا لحظاتی تیره و تار کرده بود. خوشبختانه هواپیما نزدیکی‌‌ بازار هفتگی یکشنبه بازار سقوط کرد تقریبا 500 متر آن طرف‌تر و شاید کمتر؛ در غیر این صورت کلی تلفات جانی داشت.
 
آمار قطعی کشته‌شدگان: 40 نفر
 
معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران وابستگی نظامی هواپیمای سقوط کرده را تأیید نکرد و گفت:خلبان هواپیما اوکراینی بوده است.
ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ضمن اعلام آخرین خبر از وضعیت هواپیمای سقوط‌ کرده اظهارداشت: خلبان این هواپیما اوکراینی بوده و چند کودک نیز در این هواپیما بوده‌اند.
 
وی با بیان اینکه آمار قطعی کشته‌شدگان 40 نفر بوده‌اند، ادامه داد: تا کنون 20 جنازه از محل تخلیه شده و 5 نفر نیز مجروح شده‌اند که به هلال‌احمر و اورژانس پوشش خوبی داشته‌اند.
 
ناصربخت همچنین وابستگی نظامی این هواپیما را تأیید نکرد و گفت:‌ تاکنون در این خصوص خبری به ما نرسیده است.

ناصربخت معاون سیاسی انتظامی فرمانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ضمن اعلام آخرین خبر از وضعیت هواپیمای سقوط‌ کرده اظهارداشت: خلبان این هواپیما اوکراینی بوده و چند کودک نیز در این هواپیما بوده‌اند.
 
وی با بیان اینکه آمار قطعی کشته‌شدگان 40 نفر بوده‌اند، ادامه داد: تا کنون 20 جنازه از محل تخلیه شده و 5 نفر نیز مجروح شده‌اند که به هلال‌احمر و اورژانس پوشش خوبی داشته‌اند.
 
ناصربخت همچنین وابستگی نظامی این هواپیما را تأیید نکرد و گفت:‌ تاکنون در این خصوص خبری به ما نرسیده است.

منبع: رجا نیوز+وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی مسجد صاحب الزمان (عج)



برچسب ها : حوادث برچسب ها : سقوط هواپیما