سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین گفت: مرمت بازار تاریخی این شهرستان که متعلق به دوره ایلخانی است، جانی دوباره به این بازار می دهد.
به گزارش روزپنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان، "محمود مدنیان" اظهارداشت: ادامه مرمت بازار تاریخی شهرستان نایین با اجرای کف فرش آن توسط این اداره در حال اجراست.
وی تصریح کرد: پیش از این اجرای استحکام بخشی، سفید کاری، ایزوله و آجر فرش پشت بام بازار تاریخی نایین نیز صورت گرفته و هم اکنون با اجرای کف فرش آن، مراحل نهایی تبدیل این بازار به بازارچه صنایع دستی نایین اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه عملیات کف فرش بازار نایین در دو مرحله در حال اجراست، افزود: مرحله اول از دروازه "چهل دختران" تا میدان چهل دختران و مرحله دوم آن از میدان چهل دختران تا مسجد "شیخ مغربی" در حال انجام است.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نایین به همکاری کسبه این بازار اشاره کرد و گفت: با پیگیری های اخیر و مذاکرات صورت گرفته با مالکین مغازه های این بازار، تعداد زیادی از آنها با بستن قرارداد مغازه های خود را در اختیار اداره میراث فرهنگی نایین قرار دادند.
وی تصریح کرد: عملیات مرمت این مغازه ها به اتمام رسیده و قرار است با دعوتی که از هنرمندان صنایع دستی شهرستان صورت گرفته به زودی این مغازه ها در اختیار آنان قرار گیرد تا شاهد احیا و رونق دوباره این بازار باشیم.



برچسب ها : اخبار عمومی