معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هشتمین دوره مانور ایمنی معادن ایران با شرکت 11 گروه امداد و نجات از معادن سراسر کشور به میزبانی مجتمع آنتیموان سفیدآبه با همکاری این سازمان هفتم مهرماه جاری در زاهدان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، داود شهرکی افزود: رعایت ایمنی در معادن از مهمترین موارد پیشگیری از حوادث منجر به صدمات جانی و خسارات مالی و ایمن سازی محیط کار در معادن است.

وی بیان کرد: هر معدن باید دارای سرپرست، مسوول فنی و مسوول ایمنی باشد تا مسوولیت کلیه عملیات معدن، اداره تمامی امور فنی و نظارت بر ایمنی عملیات معادن را بر عهده داشته باشد.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: یکی از مهمترین مواردی که باید در معادن به آن توجه شود ایمنی معدن است و مسوول ایمنی هر معدن نظارت بر ایمنی عملیات معدن را بر عهده دارد.

وی در زمینه کمک های اولیه و نجات در معادن گفت: معادن سطحی با بیش از 100 نفر، معادن زیر زمینی غیر زغال سنگ با بیش از 70 نفر و معادن زیر زمینی زغال سنگ با بیش از 50 نفر کارگر در هر نوبت کاری باید از امکانات و نفرات موظف در تشکیلات امداد و نجات برخوردار باشند.

شهرکی افزود: در معادن در هر نوبت کاری، باید از پرسنل غیر موظف معدن که برای عملیات امداد و نجات در مواقع بحران آموزش های لازم را فراگرفته اند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: گرو ه های امداد و نجات با نظر مسوول ایمنی بر حسب ضرورت باید مجهز به دستگاه های تنفس انفرادی، دستگاه گاز سنج مناسب، برانکارد و نظایر آن باشند و در شبکه های زیر زمینی معادن باید ایستگاه های کمک های اولیه مناسب، تجهیزات امداد و نجات و نیازهای ضروری تعبیه شود.

مسوول برگزاری هشتمین دوره مانور آتش نشانی و ایمنی معادن ایران نیز هدف از برگزاری این مانور را آمادگی نیروهای شاغل در آتش نشانی و ایمنی معادن و اهمیت دادن به موضوع امداد و نجات در معادن ذکر کرد.

بابک عمران افزود: 11 گروه امداد و نجات معادن از جمله مجتمع سرب و روی انگوران زنجان، مجتمع کک سازی و پالایش قطران زرند کرمان، مجتمع طلای موته اصفهان، مجتمع فروکروم جغتای سبزوار، مجتمع سنگ آهک پیر بکران اصفهان، مجتمع فسفات اسفوردی بافق یزد، واحد فرآوری نفلین سینیت کلیبر تبریز، مجتمع سرب و روی نخلک نائین اصفهان ، واحد پتاس خور و بیابانک اصفهان، مجتمع سرب و روی مهدی آباد یزد و مجتمع آنتیموان سفید آبه سیستان و بلوچستان در این مانور شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مانور به مناسبت روز آتش نشانی در هفتم مهر ماه جاری در زاهدان در محل دائمی نمایشگاه های استان بر گزار خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری خور




برچسب ها : پتاس خور برچسب ها : سازمان صنعت، معدن و تجارت برچسب ها : مانور ایمنی معادن برچسب ها : زاهدان برچسب ها : خور