دانلود کلیپ

محور روستای گرمه مهرجان در بدترین شرایط ممکن به سر می برد.

به گزارش کویرنگین، مسیر دو روستای گرمه مهرجان به دلیل گرما و تابش شدید آفتاب کویری در فصول تابستان وهمچنین یخ زدگی و سرمای شدید و سیلاب های متعدد در فصول زمستان، کیفیت بسیار بدی را به خود اختصاص داده است. این مسیر علاوه بر اینکه مسیر ارتباطی مردم روستاهای جنوبی به شمار می رود، چند سالی است که مسیر گردشگران خارجی و ایرانی را نیز شامل می شود.

خرابی جاده گرمه مهرجان را چندی پیش از وب سیمرغ مهرجان مشاهده نمودیم که با چند تصویر این مشکل را به تصویر کشیده بود. در هفته گذشته (جمعه 25 مهرماه 93) ما نیز به صورت اتفاقی برای تفریح و گردش به روستای گرمه، مسیر مهرجان به سمت آن روستا را طی نمودیم که پس از مشاهده خرابی بیش از حد، این حق را به مردم روستاهای جنوبی بخصوص گرمه و مهرجان داده و فیلمی را تهیه نمودیم که نشان دهنده و گویای وضعیت خرابی مسیر می باشد.

متأسفانه کیفیت بیش از اندازه پایین این مسیر، نه تنها در شأن شهرستان خوروبیابانک نمی باشد، بلکه به نوعی برای مسافرین داخلی و خارجی، این مسیر می تواند خطرناک به شمار آید.

در طی تماس های تلفنی که با دهیارهای این دو روستا آقایان شمسایی و جلال (به ترتیب دهیارهای روستای مهرجان و گرمه) داشتیم، این نکته را تأکید نمودند که ما در هر جلسه که در سطح شهرستان برگزار می شود، این نکته را بیان نموده ایم که سطح جاده های جنوبی شهرستان از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد و باید رسیدگی هایی در این خصوص اعمال شود. آقای جلال دهیار گرمه، این نکته را بیان نمودند که متأسفانه در جواب ما تنها به نبود و کسری بودجه اشاره می کنند. آقای شمسایی دهیار مهرجان نیز خاطرنشان کردند که با وجود ایام محرم، این مسیر برای مسافرین عزادار سرور و سالار شهیدان حسین ابن علی (ع)، بسیار خطرناک می باشد و از تمامی مسافرین خواستار این شد که با احتیاط کامل این مسیر را تا مقصد بپیمایند.

البته ناگفته نماند که اداره راه و شهرسازی شهرستان، مقداری از خروجی مسیر گرمه به سمت مهرجان و همچنین مقدار اندکی از قسمت میانی جاده را لکه گیری نموده است که این خود جای سوال دارد که چرا پس از اینکه مقداری از خروجی گرمه به سمت مهرجان لکه گیری شد، باز مسافتی را بدون لکه گیری رها نموده و دوباره قسمت کوچکی از مابین راه را لکه گیری نموده اند.




برچسب ها : مهرجان برچسب ها : گرمه برچسب ها : جاده