مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:در حال حاضر شرکت گاز استان اصفهان 300 میلیارد تومان از صنایع، طلبکار است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه اصفهان، "مرتضی طغیانی" امروز، 25 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به گلایه برخی صنعتگران در زمینه بدهی خود به شرکت گاز استان، توضیح داد: تقسیط قبوض گاز صنایع در سال گذشته انجام شد، ولی اگر تا دو ماه آینده، این واحدها قبض گاز خود را پرداخت نکنند، گاز آنها قطع می‌شود چراکه به آنها یک سال برای پرداخت بدهی فرصت داده شده بود.
طغیانی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از یک میلیون و 550 هزار مشترک در سطح استان داریم، تصریح کرد: از آغاز فعالیت این شرکت، به 5300 مرکز صنعتی و تجاری و 33 شهرک صنعتی گازرسانی شده که گازرسانی بیش از 3000 مرکز صنعتی آن طی شش سال گذشته و 550 مورد آن در سال 90 صورت گرفته است. گازرسانی به 30 شهرک صنعتی در دست اقدام است که تا پایان سال 15 شهرک صنعتی نیز از نعمت گاز بهره مند می‌شوند.
وی اضافه کرد: در شش سال گذشته قطعی گاز نداشتیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان عنوان کرد: با توسعه صنایع، شرکت گاز جوابگوی تامین نیاز آنها نبوده، به همین دلیل طرح جامع گازرسانی اصفهان و کاشان در حال اجرا است. طرح جامع گازرسانی اصفهان بزرگ شامل 23 فاز است که 10 فاز آن در اصفهان پایان یافته و 12 فاز آن نیز به پیشرفت فیزیکی 65 درصد رسیده و یک فاز نیز در مرحله طراحی است.
وی ادامه داد: طرح جامع گازرسانی کاشان نیز دارای هفت فاز می‌باشد که یک فاز آن اجرا شده و چهار فاز با 15 درصد پیشرفت در حال انجام بوده و دو فاز دیگر در مرحله طراحی است. با خط انتقال‌هایی که در سطح استان انجام شده است تا 20 سال آینده تضمین می‌کنیم که افت فشار گاز در استان نداشته باشیم.
ظغیانی خاطرنشان کرد: شرکت گاز استان در حال حاضر با توزیع سالانه بیش از 60 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی نخستین توزیع کننده گاز در کشور محسوب می‌شود. بیش از 98 درصد جمعیت استان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و 16 میلیارد متر مکعب گاز در سال در سطح استان توزیع می‌شود. سالانه حداقل بین 90 تا 100 هزار مشترک جدید به مشترکان شبکه گاز استان اضافه می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این شرکت دو هدف مهم محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در سطح استان را در برنامه خود قرار داده است.
طغیانی با بیان این‌که بیش از 1050 شهر و روستا استان گازدار هستند، تصریح کرد: خط انتقال گاز در استان از 147 کیلومتر به1100 کیلومتر افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با اشاره به لزوم تثبیت قیمت انرژی در کشور، اضافه کرد: تا زمانی که قیمت انرژی تثبیت نشود زیر ساخت‌های کشور تکامل نمی‌یابد، بنابراین لازم است دولت و ملت دراین راستا همکاری کنند.
وی با اشاره به کویری بودن استان اصفهان، عنوان کرد: برای توسعه یافتن، شرق استان باید صنعتی شود چراکه با کشت جو و گندم دیم، چیزی برای استان حاصل نمی‌شود و با این شرایط خشکسالی و بی آبی نمی‌توان 70 درصد از آب زاینده رود را در بخش کشاورزی صرف کرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این‌که گازرسانی به خور و بیابانک در سفر هیئت دولت مصوبه اجرایی نداشته بلکه مصوبه مطالعاتی داشته است، اظهار کرد: در سفر سوم هئیت دولت به استان، گازرسانی به صنایع و روستاها مصوب شد، به همین دلیل برای گازرسانی به خور و بیابانک منتظر دریافت مجوز هستیم.



برچسب ها : اخبار عمومی