طباطبایی‌نائینی در عملکرد نیروی انتظامی با اجرای مانورهای مقطعی اعلام کرد:
کاهش جرم و جنایت در گرو افزایش اقتدار حاکمیتی نظام
نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس? با انتقاد از افزایش خرید و فروش سلاح سرد و مانورهای مقطعی نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان? گفت: به‌طور حتم طرح‌های مقطعی دستگاه‌های امنیتی فایده‌ای ندارد. برخورد‌ها باید متداول، متعادل و در جهت افزایش اقتدار حاکمیتی نظام باشد.
سیدحمیدرضا طباطبایی‌نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت? با اشاره به افزایش نگران‌کننده خرید و فروش سلاح سرد و لوازم دفاع شخصی در کشور به‌ویژه در کلانشهر تهران? اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشتر جرایم ریشه در فقر دارد؛ از این‌رو مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم در افزایش چشمگیر این موضوع است.
نماینده مردم نائین? خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی? با تأکید بر اینکه جرم‌انگاری هیچ تأثیری در کاهش جرایم، خرید و فروش سلاح سرد ندارد? افزود: به‌طور حتم این موضوع هیچ تأثیری درکاهش معادلات این‌گونه لوازم ندارد؛ بلکه تنها نتیجه این اقدام تشکیل چشمگیر پرونده? افزایش چندبرابری کار دادگستری‌ها و اشباع شدن زندان‌ها است.
این نماینده مجلس نهم? با اعلام اینکه کاهش خرید و فروش سلاح سرد و لوازم دفاع شخصی در کشور در گرو بالا رفتن اقتدار حاکمیتی نظام است? تصریح کرد: اقتدار حاکمیتی نظام یعنی تمام شهروندان جامعه باید بدانند که نظام نسبت به وقوع جرایم و تخلفات، سختگیر و انضباط و نظم اجتماعی را مبنای تمام کارهای خود می‌داند.
وی با بیان اینکه اقتدار حاکمیتی نظام تنها با صحت عملکرد نیروی انتظامی? دستگاه‌های امنیتی و قضایی تحقق می‌یابد? یاد‌آور شد: این‌گونه دستگاه‌ها باید با کسانی که مجرم‌اند و نظم عمومی جامعه را بر هم می‌زنند؛ برخوردهای متناسب و به‌جا کند.
طباطبایی‌نائینی با انتقاد از طرح و مانورهای بی‌هدف و کوتاه مدت نیروی انتظامی در برخورد با مجرمان و خلافکاران? افزود: به‌طور حتم طرح‌های مقطعی دستگاه‌های امنیتی هیچ فایده‌ای ندارد? از این‌رو برخورد‌ها باید متداول و متعادل باشد.
نایب رئیس اول کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس? با اشاره به مسکوت ماندن طرح توزیع? خرید و فروش سلاح سرد از سال 86 تا کنون? اعلام کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم در آینده نزدیک این طرح را بررسی? تصویب و به صحن علنی مجلس می‌فرستد./
منبع: خانه ملت
*****



برچسب ها : اجتماعی